Dzimtes un etniskie stereotipi video reklāmas vēstījumos 2006 - 2007
Author
Koka-Rašmane, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats un nosaukums ir „Dzimtes un etniskie stereotipi video reklāmas vēstījumos 2006-2007”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādā mērā un kādi dzimtes un etniskie stereotipi tiek izmantoti TV reklāmas komunikācijā. Darba ietvaros tiek apskatītas teorētiskās pieejas televīzijas reklāmai un patērniecībai, stereotipiem TV reklāmā, sīkāk pievēršoties dzimtes un etniskajiem stereotipiem, kultūras pētniecībai, simboliskajam interakcionismam un biheiviorismam. Pētījums tiek veikts ar kvantitatīvās un kvalitatīvās kontentanalīzes metodēm. Pētījumā iegūtie rezultāti daļēji apstiprina autores izvirzīto galveno hipotēzi „Dzimtes un etniskie stereotipi ir neatņemama globālās TV reklāmas komunikācijas sastāvdaļa”.
Bakalaura darbs sastāv no sešām nodaļām un pieciem pielikumiem, tajā ir 10 attēli un 11 tabulas. The issue and the title of the bachelor’s paper is „Gender and Ethnic Stereotypes in Video Advertising Messages in Year 2006-2007”. The aim of the paper is to investigate to what degree and which gender and ethnic stereotypes are used in TV advertising communication. In this paper are overlooked theoretical approaches to TV advertising and consumerism, stereotypes in TV advertising (taking closer look on gender and ethnic stereotypes), cultural researches, symbolic interactionism and behaviorism. The research method used in investigation is quantitative and qualitative content analysis. The research output partly confirms author’s hypothesis: „Gender and ethnic stereotypes are integral part of television advertising communication”.
Bachelor’s paper consists of six chapters and five supplements; there are 10 images and 11 tables.