Sociālo prasmju attīstības veidošanas iespējas 2 – 3 gadus veciem bērniem
Author
Jablonska, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ostrovska, Inta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Nosaukums: Sociālo prasmju veidošanās iespējas 2-3 gadus veciem bērniem.
Autors: Dace Jablonska
Zinātniskais vadītājs: mag. paed. Inta Ostrovska
Darba apjoms: 48.lpp., 24 bibliogrāfiskie nosaukumi,18 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Pētīt sociālo prasmju attīstību 2-3 g. veciem bērniem un rotaļas
nozīmi tajā.
Pētījuma teorētiska daļa balstās uz R. Andersones, D. Lieģenieces, A. Šponas, D.
Dzintares, Ļ. Vigotska, K. Dēķena, paustajām atziņām par bērna socializāciju, tās attīstības
iespēju veidošanu, un faktoriem, kas to ietekmē: par rotaļas nozīmi, adaptāciju bērnu dārzā un
ģimenes lomu.
Aprakstītas sociālās prasmes, to būtība un veidi. Noskaidrots, ko paredz pirmskolas
izglītības programma bērna sociālo iemaņu un personības attīstībā 1. pakāpē.
Praktiskajā darba daļā aprakstītas izmantotās metodes un pētījuma organizācija, veikti
pētījumi par rotaļas izmantošanu sociālo prasmju attīstības veicināšanai 2-3 gadus veciem
bērniem un analizēti pētījumu rezultāti, kā arī tika veikta vecāku anketēšana par ģimenes
lomu sociālo prasmju apguvē.
Pētījuma rezultātā apstiprinājās hipotēze, ka sociālo iemaņu attīstību var sekmēt
izmantojot dažādas rotaļspēles. Titel: Die MĻglichkeiten der Bildung von sozialen Fertigkeiten bei 2-3 jährigen
Kindern.
Autor: Dace Jablonska
Leiter der wissenschaftlichen Arbeit: Mag. paed. Inta Ostrovska
Umfang derArbeit: 48 Seiten, 24 bibliographische Benennungen, 18 Darstellungen, 4
Tabellen, 3 Beilagen.
Ziel der wissenschaftlichen Forschung: die Untersuchung der Entwicklung der
sozialen Fertigkeiten bei 2-3 jährigen Kindern und der Bedeutung des Spieles in dieser
Entwicklung.
Der theoretische Teil der Arbeit stŅtzt sich auf die Theorien von R. Andersone, D.
Lieģeniece, A. Šponas D. Dzintare, Ï. Vigotskis, K. Dēķens, die die Sozialisierung der Kinder,
die MĻglichkeiten der Bildung von der Sozialentwicklung, die Einflussfaktoren: die
Spielbedeutung, Adaptierungen des Kindes im Kindergarten und Familienrolle, betrachten.
Da sind die sozialen Fertigkeiten beschrieben, ihr Wesen und Arten. Es wurde auch
festgestellt, was das Vorschulausbildungsprogramm in der Entwicklung der sozialen
Fertigkeiten und in der Entwicklung der PersĻnlichkeit auf der ersten Stufe bestimmt.
In dem praktischen Teil der Arbeit werden die ausgenutzten Methoden und die
Organisation der Forschung beschrieben. Da sind die gemachten Forschungen Ņber das
Spielausnutzen fŅr die Entwicklung der sozialen Fertigkeiten von den 2-3 jährigen Kindern
beschrieben und die Forschungsergebnisse analysiert. Gleichfalls wurde der Fragebogen fŅr
die Eltern gemacht und ausgefŅhrt. Das Thema des Fragebogens – Familienrolle in der
Bildung der sozialen Fertigkeiten bei den Kindern.
In der wissenschaftlichen Arbeit gestellte Hypothese hat sich bestätigt. Die Entwicklung
der sozialen Fertigkeiten kann man mit verschiedenen Spielen fĻrdern.