Formatīvā vērtēšana fizikas un ķīmijas mācību procesā
Автор
Ruka, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Dzērve, Uldis
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā ir dots vērtēšanas veidu vispārīgs apraksts, toties formatīvā vērtēšana ir aprakstīta detalizētāk. Izveidots formatīvi vērtējamo darbu apkopojums pa vienam tematam ķīmijā un fizikā pēc stundu tematiskā plānojuma. Veikta skolotāju un skolēnu anketēšana, lai noskaidrotu mācību procesā iesaistīto pušu attieksmi pret formatīvi vērtējamo darbu lomu mācību procesā. No anketu rezultātiem pausts autores viedoklis par formatīvi vērtējamo darbu lomu un izmantojamību mācību procesā. Noskaidrots skolēnu mācīšanās motivācija un attieksme pret mācību procesu. Ar formatīvās vērtēšanas elementiem atrasti ceļi mācību procesa pilnveidei.
Atslēgvārdi: fizikas didaktika, ķīmijas didaktika, mācību procesa plānošana, formatīvā vērtēšana, atgriezeniskā saite, mācību procesa pilnveide. Thesis includes a general overview of types of assessment with a more in-depth look at formative assessment. There have been summarized formatively assessable tests for one topic in chemistry and physics according to thematic class schedule. It was made surveying of teachers and students to find sides’ involved in learning process attitude to formatively assessable tests in learning process. Using survey results was told author point of view about role and using possibilities of formatively assessable tests in learning process. There has been found motivation and attitude towards learning process of students. Using formative assessment elements were found paths to improve learning process.
Keyword: physics didactics, chemistry didactics, planning of learning process,
formative assessment, feedback, improving of learning process.