Prasību izgūšanas un analīzes procesu sakārtošana precīzai klienta vajadzību specificēšanai
Автор
Ķirītis, Armands
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Lazdāne, Gundega
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Veicot prasību analīzi, tiek izzinātas klienta vajadzības un specificētas prasības, ar kuru īstenošanu tiek nodrošināts klienta vajadzību atbalsts un problēmu risinājums. Tomēr realitātē klients bieži nav apmierināts ar iegūto galarezultātu – programmatūras produktu. Darba mērķis ir izzināt biežāk sastopamās problēmas, kas rodas prasību analīzes gaitā un iemeslus, kādēļ tās rodas, un atrast risinājumus šīm problēmām, tādējādi uzlabojot prasību analīzes procesu uzņēmumā, palielinot klienta apmierinātību ar iegūto rezultātu – risinājumu, kurš tiek akceptēts īsākā laika posmā. Darba izstrādes gaitā veikta problēmu izpēte, analīze, rezultātā iegūts prasību analīzes procesa apraksts ar biežāk sastopamo problēmu risināšanas metodoloģiju, uzlabojot prasību analīzes procesu uzņēmumā. By doing the requirement analysis, client needs are analyzed and requirements are specified. By realizing the requirements, a support for client needs is determined and client problems are solved. However, in reality client is often not satisfied with the end product. The main aim of the paper is to identify the main problems that arise during the requirement analysis, identify their causes and determine solutions for the problems, thus improving the requirement analysis process in the enterprise and improving the customer satisfaction with the end result – software product, which thus can be accepted in a shorter period of time. In the research done in this paper, problem study, analysis is done and in the result improvements for the requirement analysis process are identified.