Show simple item record

dc.contributor.advisorVaskis, Gunārsen_US
dc.contributor.authorTiltiņš, Leoen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:35:15Z
dc.date.available2015-03-24T07:35:15Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15079en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19174
dc.description.abstractŠis darbs ir veltīts Latvijas reklāmas tirgus attīstībai, Latvijas interneta reklāmas attīstībai un tās reklāmas iespējas starptautiskajā mērogā. Darba mērķis ir izpētīt reklāmas teorētiskus aspektus un to saistību ar Latvijā funkcionējošo uzņēmumu, kā arī noteikt pašreizējo situāciju Latvijas reklāmas tirgū un noskaidrot izdevīgāko reklāmas izplatīšanas līdzekli, ar kura palīdzību var tikt palielināta reklāmdevēja peļņa. Darba pētījuma uzsvars tiek likts uz interneta reklāmas tirgus izpēti un autora personīgo interneta resursu. Darbs sastāv no teorētiskās, aprakstošās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā autors analizē reklāmas jēdzienu, reklāmas dalībniekus, mērķa auditoriju, psiholoģijas ietekmi uz reklāmu, reklāmas veidus un izplatīšanas līdzekļus, izmantojot dažus piemērus no savas prakses vietas DnB NORD Bankā. Aprakstošajā daļā tiek analizēta Latvijas reklāmas tirgus attīstība kino, vides, radio, televīzijas, preses un interneta segmentos, izmantojot LRA (Latvijas reklāmas aģentūra) un TNS (sociālo un mediju pētījumu aģentūra) apkopotus statistiskus datus par Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātiem no 2005. līdz 2010. gadam. Praktiskajā daļā autors analizē interneta reklāmas attīstību, reklāmas iespējas, starptautiskus interneta reklāmdevējus, izmantojot un novērtējot autora personīgo interneta portālu. Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka a) katram no reklāmas veidiem ir atšķirīgā ietekme uz patērētāju lēmumiem, kā arī katrai reklamētai precei ir savs noieta tirgus, b) internetam nav informācijas vietas ierobežojuma, kurš ir raksturīgi klasiskiem laikrakstiem un žurnāliem, c) Latvijā ir reklāmas profesionāļu trūkums, d) ekonomiskās krīzes dēļ vairākums reklāmdevēju nespēj apmaksāt reklāmas pakalpojumus ar naudas līdzekļiem un ir spiesti pāriet uz bartera darījumiem. Darbs sagatavots latviešu valodā uz 71 lapām, tajā iekļautas 10 tabulas un 14 attēli. Autors ir izmantojis 39 literatūras avotus. Atslēgvārdi: reklāma, marketings, tirgus attīstība, reklāmas iespējas, internets.en_US
dc.description.abstractThis paper is dedicated to the development of Latvian advertisement market, as well as Latvian internet advertisement development and its capabilities in international level. The main task of the paper is to define theoretical aspects of advertisement, as well as to define the present situation in Latvian advertisement market and to find out the most advantageous mass media for advertisement, which will be able to increase the profit of advertisers. The research emphasizes the importance of internet advertisement market and also introduces author’s personal internet home page, as a potential resource for advertisements. The paper consists of theoretical, descriptive and practical parts. The theoretical part of this paper is dedicated to the analysis of the advertisement conception, participants, target audience, advertising instruments and goals, as well as psychological influence of advertisement, by utilizing the examples from the authors practice in DnB NORD Bank. Descriptive part is dedicated to the analysis of Latvian market development in movie, medium, radio, television, press and internet advertisement segments, using LAA (Latvian Advertisements Agency) and TNS (social and medium research agency) generalized dates on Latvian mass media market results from 2005 till 2010 year. In practical part author analyses internet advertisement market development, its opportunities and international internet advertisers by evaluating author’s own internet home page. During the research, author found out that a) any kinds of advertisement have different affects consumers decision differently, as well as each good that have been advertised has its own segment of the market, b) there is no place limitations for information in internet as it is in traditional newspapers, c) there is lack of advertising professionals in Latvia, d) due to the economical crisis majority of advertisers cannot pay money for the advertising services, they are forced to collaborate in barter. The paper is prepared in Latvian. It consists of 71 pages, 10 tables and 14 figures. Author used 39 sources of information. Key words: advertisement, marketing, market development, advertising opportunities, internet.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.titleLatvijas reklāmas tirgus attīstība un starptautiskie sakarien_US
dc.title.alternativeLatvian advertising market development and international communicationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record