Mutvārdu atsauksmju mārketinga izmantošanas iespējas mārketinga komunikācijas stratēģijā farmācijas nozarē
Author
Leitāne, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā ir analizēts mutvārdu atsauksmju mārketings kā patērētāju uzvedības ietekmēšanas līdzeklis farmācijas uzņēmumā Latvijā.
Laika gaitā ir būtiski pieaudzis dažādu tradicionālo mārketinga komunikāciju aktivitāšu skaits un tās ir zaudējušas spēju ietekmēt patērētāju uzvedību. Šī iemesla dēļ uzņēmumiem ir radusies nepieciešamība pēc jauna veida kā nogādāt savus ziņojumus par produktiem patērētājiem tā, lai tie uztvertu šos ziņojumus un saņemtie ziņojumi patērētājos radītu vēlmi iegādāties attiecīgo produktu. Šādu iespēju nodrošina mutvārdu atsauksmes, kas ir mutvārdu atsauksmju mārketinga pamatā.
Maģistra darba mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām un praktisko pētījumu, analizēt mutvārdu atsauksmju mārketingu kā līdzekli patērētāju uzvedības ietekmēšanai farmācijas uzņēmumā Latvijā.
Autore izvirzījusi šādu hipotēzi: Pozitīvas mutvārdu atsauksmes pozitīvi ietekmē patērētāju vēlmi iegādāties farmācijas produktu, par kuru ir saņemtas atsauksmes; negatīvas mutvārdu atsauksmes negatīvi ietekmē patērētāju vēlmi iegādāties farmācijas produktu, par kuru ir saņemtas atsauksmes.
Darba rezultātā hipotēze tika apstiprināta daļēji.
Atslēgas vārdi: mutvārdu atsauksmes, mutvārdu atsauksmju mārketings, patērētāju uzvedība. Master’s thesis analyses word-of-mouth marketing as tool in a pharmaceutical company in Latvia to influence consumers’ behavior.
In course of time a number of different traditional marketing activities has increased and these activities have lost ability to influence consumers’ behavior. As the result companies require a new way how to deliver messages about their products to consumers in the way that consumers would perceive the message and it would create a desire to make a purchase. This opportunity is provided by word-of-mouth, which is used to manage word-of-mouth marketing.
The target of the master’s theses is, basing on theoretical information and research done by author, analyze word-of-mouth marketing as a tool in a pharmaceutical company in Latvia to influence consumers’ behavior.
Author has put forward the following hypothesis – positive word-of-mouth positively affects consumers’ desire to purchase a pharmaceutical product, which is an object of word-of-mouth; negative word-of-mouth negatively affects consumers’ desire to purchase a pharmaceutical product, which is an object of word-of-mouth.
The hypothesis was proved partially.
Key words: word-of-mouth, word-of-mouth marketing, consumers’ behavior.