Zīmola „Honda” pozīcijas nostiprināšana Latvijas tirgū.
Автор
Lazdiņa, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma „Zīmola „Honda” pozīcijas nostiprināšana Latvijas tirgū”.
Mūsdienu vidē, kur robežas starp produktiem, ražotājiem un tirgotājiem kļūst arvien mazākas un vienlīdzīgas, zīmols ieņem nozīmīgu lomu uzņēmuma mārketinga stratēģiju izstrādē. Lielas konkurences apstākļos automobiļu biznesā uzņēmumiem rodas grūtības ar konkurentiem, kur jārada priekšrocības, lai piesaistītu jaunus un svarīgākais noturēt esošos patērētājus, t.i. panākt zīmola pozīcijas nostiprināšanu Latvijas tirgū. Latvijā automobiļu tirgū ir sīva konkurence, jo salīdzinoši mazam potenciālo pircēju lokam ir iespēja izvēlēties starp aptuveni 50 automobiļu zīmoliem.
Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņām par zīmolu, izpētīt zīmola „Honda” pozīciju Latvijas tirgū un izstrādāt priekšlikumus zīmola „Honda” pozīcijas nostiprināšanai tajā, kā arī izstrādāt mārketinga pasākumu plānu. Rezultātā tika izsecināts, ka efektīvi izmantojot visus mārketinga pasākuma plānā piedāvātos komunikācijas līdzekļus un to sabalansēti sadalot pa visu periodu (gadu) ir iespēja nostiprināt zīmola „Honda” pozīciju Latvijas tirgū.
Pētījuma periods – no 2009. gada līdz 2012. gada februārim. Darba apjoms ir 126 lpp., tajā ir 23 attēli, 14 tabulas un 5 pielikumi. Izmantotas literatūras sarakstā ir 40 nosaukumi.
Atslēgvārdi: zīmols, pozīcija tirgū, pozicionēšana, konkurētspēja, Honda. Diploma paper’s topic is “Strengthening of Position in Latvia’s Market for „Honda””.
In today’s environment where the boundaries between products, manufacturers and traders are becoming increasingly smaller and more equal, the brand plays an important role in the company’s marketing strategies. In circumstance of large competition automobile business enterprises have difficulties with rivals, which creates necessity for privileges which would allow to attract new and retain existing customers, i.e., to strengthen the brand position in the market of Latvia. In Latvia there is a fierce competition in the car market, because there are c.a. 50 different caw brands.
The aim of the paper is analyze the brand’s „Honda” position in Latvia by employing brand theory and to develop proposals for strengthening of these positions in the market, as well as to develop a marketing plan. In result it was concluded, that it is feasible to strengthen brand’s “Honda” position in Latvia by efficiently employing all marketing communication means offered in above mentioned marketing plan by dividing them all over the entire period (year).
The study period – from 2009 to 2012 February. The work’s total volume is 126 pages including 23 images and 14 tables. List of literature includes 40 items including electronic information sources.
Keywords: brand, market position, positioning, competitiveness, Honda.