• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālie mediji un to pielietojums tūrisma biroja biznesa attīstībai

Thumbnail
View/Open
303-24542-Armusevica_Agnese_aj07031.pdf (1.954Mb)
Author
Armuševica, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Rozīte, Kristīne
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Tā kā mūsdienās tūrisma pakalpojumu tirgus noris virtuālajā vidē, uzņēmumam SIA „Baldones ceļotājs” sava vārda un vietnes popularizēšanai nepieciešamas mūsdienīgas, efektīvas interneta mārketinga metodes, ko var nodrošināt sociālie mediji. Tāpēc mērķis ir uzsākt sociālo mediju izmantošanu tūrisma biroja biznesa attīstībai, reģistrējot to populārākajās sociālo mediju vietnēs, kā arī nodrošinot vietnes apmeklētības analīzes rīka ieviešanu, vispirms iepazīstot gan sociālo mediju jēdzienu un kategorijas, to pielietojumu uzņēmējdarbības veicināšanai, gan vietnes analīzes metodes un rīkus, lai izvēlētos uzņēmuma vajadzībām atbilstošāko. Pēc pusgada aktivitātēm sociālajos medijos, vietnes apmeklējumu skaits mēnesī pieaudzis divas reizes, t. sk. par 20% no kopējā apmeklējumu skaita palielinājusies novirzīšanas plūsma no sociālo mediju vietnēm.
 
Since nowadays market of tourism services take a place in a virtual environment, company “Baldones ceļotājs” needs effective internet marketing techniques for itself and site promotion that can be provided by the social media. Therefore the aim for travel agency business development is to initiate the use of the social media by company’s registration in the most popular social media sites and by providing the web analytics tool implementation, at first learning about the social media concept and categories, its usage for business development, and also about web analytics methods and tools to select the most appropriate tool for comapny’s needs. Page views per month has doubled after half a year activities in a social media, including 20% of the total number of visits has increased by redirect flow from social media sites.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19283
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV