Latvijas nacionālās kultūras ietekme uz Francijas multinacionāla uzņēmuma cilvēkresursu vadību Latvijā
Author
Gravniece, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā Latvijas nacionālas kultūras faktori ietekmē cilvēkresursu vadību Francijas multinacionālo koncernu meitas uzņēmumos Latvijā. Balstoties uz nacionālo kultūru un starptautiskās cilvēkresursu vadības teorijām autors ir izvirzījis hipotēzi, ka cilvēkresursu vadība Francijas multinacionālā uzņēmumā atšķiras no cilvēkresursu vadības tā Latvijas meitas uzņēmumā, nacionālas kultūras ietekmē, kura tika daļēji pierādīta pētījuma gaitā. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka noteiktas Šaloma Švarca, Gerta Hofstedes un Starptautisko Vērtību Aptaujas izveidotās dimensijas ietekmē vairākus Francijas multinacionālo uzņēmumu cilvēkresursu vadības paņēmienus: cilvēkresursu plānošanu, apmācību, veiktspējas novērtēšanu un atlīdzību. The purpose of the Bachelor Thesis is to investigate how Latvian national culture influences human resources management of Latvian subsidiaries of the French multinational groups.On the basis of national culture and international human resource management theories the author has put forward the main hypothesis,that "human resource management in the French multinational company is different from human resource management in the Latvian subsidiary of this company,under the influence of national culture",which was partly proved during the course of the study.Author concluded that in Latvian subsidiaries of the French multinational groups,certain cultural dimensions of Shalom Schwartz,Geert Hofstede and International Value Survey affect certain human resource management practices (HR planning,training,performance evaluation and rewards).