Indikatoru sistēmas izstrāde Universitāšu darbības izvērtēšanai
Author
Rūsīte, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Indikatoru sistēmas izstrāde universitāšu darbības izvērtēšanai” mērķis - izstrādāt un izvērtēt plašu un visaptverošu Latvijas Universitātes darbības rādītāju (indikatoru) sistēmu, kas raksturo galvenos LU darbības virzienus (studijas, pētniecība, inovācijas, dalība aktuālu valsts un sabiedrības problēmu risināšanā).
Lai to sasniegtu, izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1) izpētīt pasaules universitāšu pieredzi indikatoru izvēlē un darbības izvērtēšanā un salīdzināšanā; 2) izvēlēties un pamatot LU darbību raksturojošus rādītājus, kas atspoguļo organizācijas līdzsvarotu attīstību 4 virzienos (procesi, klienti, finanses, izaugsme); 3) organizēt ekspertu aptauju izvēlēto LU darbības indikatoru piemērotības un nozīmes LU darbības raksturošanā izvērtēšanai; 4) pārbaudīt izvēlēto indikatoru praktisko pielietojamību, veicot pilotprojektu – LU dabas zinātņu fakultāšu attīstības izvērtēšanu un salīdzināšanu pēc definētajiem indikatoriem.
Darba teorētiskajā daļā analizēta indikatoru loma organizāciju darbības izvērtēšanā, universitāšu ranžēšanā un stratēģijas ieviešanā ar līdzsvarotās vadības kartes metodi. Praktiskajā daļā pamatota LU izvērtēšanai izmantojamo indikatoru izvēle, analizēti ekspertu aptaujas dati, aprakstīts izvēlēto indikatoru praktiskās izmantošanas pilotprojekts.
Darba apjoms ir 117 lpp. (neskaitot pielikumus). Darbā iekļauti 6 attēli un 34 tabulas, pievienoti 8 pielikumi. Darbā izmantoti 84 literatūras un informācijs avoti. The objective of master paper „Development of indicator system for the evaluation of the universities performance” – to develop and evaluate broad and overall system of performance indicators of the University of Latvia which describes main directions of University performance (study, research, innovation, participation in the solving of burning problems of state and society).
To achieve the objective, there are proposed such tasks as follows: 1) research the experience of world universities in the selection of indicators and evaluation and comparing of performance; 2) to choose and fortify indicators characterizing the performance of the University of Latvia that reflect the balanced development of the organization in 4 perspectives (processes, customers, finance, growth); 3) to perform an expert inquiry for the evaluation of the suitability and significance of the selected indicators in the characterization of the University performance; 4) to test the practical usability of selected indicators conducting pilot project – to evaluate and compare the development of faculties of natural sciences following selected indicators.
The role of indicators in the performance evaluation of organization, universities ranking and implementation of strategy with the Balanced scorecard method has analyzed in the theoretical part of the work. The practical part includes such questions: justification of the choice of indicators for the evaluation of the University, analysis of data from the expert inquiry, description of the pilot project for the practical use of selected indicators.
Size of master paper is 117 pages (without annexes). There are 6 figures and 34 tables included, 8 annexes enclosed. There are 84 literature and information sources used in the paper.