Netradicionāli uzdevumi matemātikā pamatskolā
Автор
Martinovs, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Netradicionāli uzdevumi ir atrodami uzdevumu krājumos, mācību un aizraujošās matemātikas grāmatās. Mācību grāmatās tiem nav uzrādīti atrisinājumi. Aizraujošās matemātikas grāmatās uzdevumi netiek dalīti pa vecuma grupām, bet uzdevumu krājumos tie ir sagrupēti pa plašām tēmām vai ir apskatīti tikai atsevišķi temati. Daudzos krājumos ir dotas tikai uzdevumu atbildes. Skolotāja darbam ir nepieciešams uzdevumu sakārtojums pa tematiem atbilstoši mācību saturam, kā arī noderīgi ir to atrisinājumi. Autors nolēma veidot uzdevumu krājumu, kurā vienkopus būtu uzdevumi ar atrisinājumiem, sakārtoti pa tematiem un pa klašu grupām. Autors izpētīja esošo literatūru un veica pamatskolas līmeņa uzdevumu atlasi. Tulkoja uzdevumus no krievu un vācu valodā esošajiem literatūras avotiem, sagatavoja to atrisinājumus, uzdevumus klasificēja un sistematizēja. Non-traditional exercises can be found in task collections, educational and exciting math books. In text-books solutions are not produced. In exciting math books exercises are not divided by age groups, but in task collections they are grouped by broad themes or inspected are only certain topics. In many collections are only given the task responses. Teacher's work requires a more detailed task arrangement by themes accordingly to content of studies, as well as the useful solutions. Therefore, the author decided to create a collection of exercises where tasks would be grouped together with the solutions, sorted by topics and grade levels. The author studied existing literature, did selection of primary-school level tasks, translated tasks from Russian and German literature, produced the solutions, classified and systematized the tasks.