• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ūdens elektrolīzes gāzu kā degvielas izmantošanas iespējas iekšdedzes dzinējos

Thumbnail
Öffnen
304-31367-Dirba_Imants_id05042.pdf (1.135Mb)
Autor
Dirba, Imants
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kleperis, Jānis
Datum
2008
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darbā ir apskatīts ūdens elektrolīzes process tā tradicionālajā formā, izmantojot līdzstrāvas elektroenerģijas avotu un ūdeni ar tajā disociētiem joniem kā elektrolītu. Analizēti elektrolīzes efektivitāti ietekmējoši faktori, veikta elektrolīzeru optimizēšana un salāgošana ar standarta vieglās automašīnas parametriem. Darba mērķis ir pārbaudīt ūdens elektrolīzes procesā radušos gāzu kā, iespējams, fosilajam kurināmajam alternatīvas degvielas potenciālu, vieglo automašīnu iekšdedzes dzinējos. Darbā tiek apskatītas šī procesa teorētiskās iespējas, kā arī uzbūvēts, uzstādīts un praksē pārbaudīts elektrolīzera prototips uz reālas vieglās automašīnas ar benzīna iekšdedzes dzinēja. Pirmie eksperimenti parādīja degvielas ekonomijas iespējas, bet ir nepieciešami turpmāki mērījumi izplūdes gāzu sastāva izmaiņu noteikšanai.
 
This work deals with a classical water electrolysis using a DC current power and water based electrolyte solution. There is made an analysis of factors that are influencing an efficiency of electrolysis. Optimization of a self built electrolyser is performed accordingly to technical demands of standard gasoline car. An aim of this work is to test gases of water electrolysis as possible alternative for the fossil fuel (gasoline) in the internal combustion engine cars. Theoretical aspects are discussed and a practical electrolyser is built in a car powered with a gasoline fuel. The first test showed a good fuel economy, but further experiments are necessary to test an influence of addition of water electrolysis gases to fuel – how the composition of exhausts will change.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19702
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV