• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasta nodaļas biznesa procesu modelēšana, izmantojot GRADE rīku

Thumbnail
View/Open
304-37224-Sirmane_Jelena_js05013.pdf (642.8Kb)
Author
Širmane, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Lāce, Lelde
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Biznesa modelēšana dod iespēju analizēt procesus un plānot izmaiņas biznesā, neveicot reālas izmaiņas uzņēmuma darbībā. Darba mērķis ir veikt Latvijas pasta nodaļas biznesa procesu imitācijas ar dažādiem parametriem, kas ļaus atrast vājās vietas un piedāvāt risinājums, kas uzlabotu pasta nodaļas darbību. Izvirzītā mērķa sasniegšanai veikta pasta nodaļas biznesa procesu modelēšana un imitācija, izmantojot Grade rīku. Darba rezultātā tika aprakstīta un izanalizēta statistiskā informācija, piedāvāti dažādi risinājumi, kas ļaus automatizēt pasta darbību vai citādi paātrināt klienta apkalpošanu.
 
Business process modeling gives possibility to analyze the processes and to plan changes in business, not realizing real changes in an enterprise. The goal of this bachelor thesis is to do the imitations of Latvian post office’s business processes with various parameters, which will allow to find the weak places and to offer solution, what will improve a post office’s activity. Achieving the goal past office’s business process modeling and imitation with Grade tools was done. The study results in description and analyzing the statistical information. Various solutions are offered, what will allow to automatize a post office activity or differently to accelerate client service.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19746
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV