Lasītprasmes novērtēšana ar redzes uztveres un kognitīvajiem testiem
Author
Nagle, Monika
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 64 lappusēm. Tas satur 29 attēlus, 8
tabulas, 6 pielikumus, 36 literatūras atsauces.
Darba mērķis: noskaidrot kuri no redzes uztveres un kognitīvajiem testiem ir visefektīvākie lasītprasmes novērtēšanā.
Dalībnieki: 72 pirmsskolas vecuma bērni, vidējais vecums 5,6 gadi.
Rezultāti: Vidējais pūļa efekta relatīvais koeficients pirmsskolas vecuma bērniem, 18 mēnešu periodā, ir samazinājies, arī vidējais koherentās kustības sliekšņa lielums pirmsskolas vecuma bērniem, 15 mēnešu periodā, ir samazinājies. Redzes uztveres testi neuzrāda korelāciju ar lasīšanas ātrumu. Ir vērojama lasīšanas ātruma attīstība, pieaugot vecumam. Būtisku korelāciju ar lasīšanas ātrumu uzrādīja fonemātiskā uztvere un skaņu analīze, sintēze.
Atslēgas vārdi: pūļa efekts, koherentā kustība, lasīšanas ātrums, lasīšanas grūtības.
Master's thesis is written in Latvian on 64 pages. It contains 29 images, 8 tabeles, 6 appendixes, 36 literature references.
Purpose: To find out which of the visual perception and cognitive tests are the most effective reading assessment.
Participants: 72 pre-school children, the average age of 5.6 years.
Results: The average crowd effect relative ratio of pre-school age children, 18-month period has decreased, the average coherent motion threshold value for pre-school children, 15-month period, has decreased. Visual perception tests show a correlation with reading speed. There is a reading speed of development with increasing age. On the cognitive tests a significant correlation with reading speed showed phonemics perception and sound analysis, synthesis.
Keywords: crowd effect, coherent movement, reading speed, reading difficulties.