Valodu spēles kā sociokulturālo zināšanu un lingvistiskās kompetences pilnveides līdzeklis
Author
Velika, Ilga
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā pētījumā valodu spēles pētītas kā audzēkņu sociokulturālo zināšanu un lingvistiskās kompetences pilnveides līdzeklis. Audzēkņu lingvistisko kompetenci angļu valodā vajadzētu attīstīt līdz ar sociokulturālājām zināšanām, kas visticamāk neiekļaujas audzēkņu iepriekšējā pieredzē. Bakalaura darba mērķis bija pierādīt spēļu efektivitāti audzēkņu sociokulturālo zināšanu un lingvistiskās kompetences attīstībā angļu valodas kā svešvalodas stundā Latvijas kontekstā. Pētījuma metodes bija situācijas izpēte un literatūras analīze, apskatot jēdzienus ‘lingvistiskā kompetence’, ‘sociokulturālās zināšanas’ un ‘spēles’. Pētījuma rezultāti norāda, ka spēle, kas veidota, ņemot vērā audzēkņu vajadzības, intereses un valodas lietojumu nākotnē, var veicināt audzēkņu savstarpēji saistītu sociokulturālo zināšanu un lingvistiskās kompetences attīstību un var motivēt audzēkņus mācīties efektīvāk. Pētījuma rezultātā izdarīts secinājums, ka lingvistiskās kompetences un sociokulturālo zināšanu attīstības veicināšanai, izmantojot spēles, vajadzētu būt būtiskai angļu valodas kā svešvalodas stundas sastāvdaļai, tā kā spēļu pielietojums varētu būt efektīvs veids, kā nodrošināt veiksmīgu mācību vielas apguvi.
Atslēgas vārdi: lingvistiskā kompetence, sociokulturālās zināšanas, spēles, situācijas izpēte, vajadzību analīze. The present research examines games as a means of developing learners’ sociocultural knowledge and linguistic competence. Learners’ linguistic competence in the English language should be developed along with sociocultural knowledge that is likely to lie outside learners’ previous experience. The aim of the bachelor thesis was to prove the efficiency of games in the development of learners’ sociocultural knowledge and linguistic competence in the English as a Foreign Language (EFL) class in the context of Latvia. The methods of the research were a case study and review of literature on linguistic competence, sociocultural knowledge and games. The research results indicate that a game designed taking note of the learners’ needs, interests and future language use can facilitate a correlated development of their sociocultural knowledge and linguistic competence and motivate them to study more effectively. The conclusion drawn is that the development of linguistic competence and sociocultural knowledge by means of games should be an essential component of the EFL class since the use of games might be an effective way to ensure a successful acquisition of learning materials.
Key Words: linguistic competence, sociocultural knowledge, games, case study, needs analysis.