Okazionālismu izmantošana reklāmu tekstos
Autor
Trezūna, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ciematniece, Līga
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Okazionālismu izmantošana reklāmu tekstos”. Darba mērķis ir atspoguļot okazionālismu lietojumu reklāmu tekstos, parādīt, ar kādu stilistisku mērķi tiek lietoti okazionāli vārdi un kādi ir biežāk sastopamie vārddarināšanas modeļi okazionālu vārdu darināšanā. Bakalaura darbā izmantotais valodas materiāls lielākoties ir ekscerpēts no 2010. un 2011. gada reklāmu tekstiem, kas publicēti interneta vietnēs, televīzijā un publicistikā.
Darbs sastāv no 5 daļām. Pirmajā nodaļā teorētiski apskatīti okazionālismi un to klasifikācija. Otrajā nodaļā aprakstītas reklāmas valodas tendences un okazionālismu vieta tajā. Trešajā nodaļā veikta piemēru analīze pēc stilistiskām un vārddarināšanas funkcijām. Ceturtajā nodaļā aprakstīti jaunvārdi latviešu valodā, piedāvātas dažādas definīcijas un vārdu darināšanas tendences. Piektajā nodaļā aprakstīti ekscerpētie gadījumi, kad nav skaidrs, vai vārds ir apzināti darināts okazionālisms vai drukas kļūda.
Atslēgas vārdi: okazionālisms, jaunvārds, potenciālisms, reklāma. The topic of the bachelor`s thesis is “The Use of Occasional Words in Advertisements”.
The aim of the bachelor`s thesis is to show the use of occasional words in the texts of advertisements, what type of stylistic effect is used in occasional word use and what is the most frequent used derivation models of occasional words.
Most of the examples that are used in the bachelor`s thesis are excerpted from texts of year 2010 and 2011, that are published in internet websites, television and journals.
The bachelor`s thesis consists of five chapters. In the first chapter there are shown classification of occasional words and theoretical information about them. In the second chapter of the bachelor`s thesis there are described the tendencies of the language of advertisements and occasional words in them. In the third chapter of the bachelor`s thesis excerpted examples are analysed by their stylistic and derivative functions. In the fourth chapter there are described neologisms in the Latvian language, offered various definitions and analysed tendencies of derivation. In the fifth chapter of the bachelor`s thesis there are analyzed excerpted examples when it is not sure if the occasional word is made by purpose or it is a typing error.
Key words: occasional word, neologism, potential neologism, advertisement.