Gramatikas kodi angļu valodas mācību vārdnīcās diahroniskajā skatījumā
Author
Hūne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Gramatikai ir viena no vissvarīgākajām lomām valodas apgūšanas procesā. Angļu valodas mācību vārdnīcas tiek sastādītas, lai apmierinātu studentu nepieciešamību pēc informācijas par pareiziem gramatikas likumiem. Gramatisko informāciju ir iespējams attēlot vairākos veidos, taču gramatikas kodi ir viena no visizplatītākajām metodēm šīs informācijas nodrošināšanai, tādēļ šā bakalaura darba mērķis ir izpētīt un analizēt gramatikas kodus, kas atrodami Oksfordas angļu valodas mācību vārdnīcās. Analīzes rezultāti parādīja, ka Oksfordas vārdnīcās ir atrodamas vairākas gramatiskās informācijas kodēšanas sistēmas. Pēc gramatisko kodu analīzes var secināt, ka mācību vārdnīcās parādās gramatikas kodu skaita samazināšanas un vienkāršošanas tendence, jo arvien vairāk informācijas tiek attēlots ar ilustratīvo piemēru palīdzību.
Atslēgvārdi: mācību vārdnīca, Hornbijs, Palmers, gramatiskā informācija, gramatikas kodi, darbības vārda sintaktiskie modeļi Grammar plays a very important role in language studies. Learner’s dictionaries are compiled to facilitate the students need for information on the correct use of the grammatical information. There are various ways how grammatical information can be presented in dictionaries, but grammar codes are one of the most widespread methods. Thus, the purpose of this research paper is to explore and analyse the development of grammar codes found in Oxford Advanced Learner’s Dictionary. The results of the analysis showed that there are several coding systems found in Oxford Advanced Learner’s Dictionary and they show the tendency towards the simplification and reduction of the grammar codes as more and more information is provided within the illustrative examples.
Key words: learner’s dictionary, Hornby, Palmer, grammatical information, grammar codes, verb-patterns