Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorSokolova, Irinaen_US
dc.contributor.authorMamikoņjana, Veronikaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:37:51Z
dc.date.available2015-03-24T07:37:51Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22542en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20079
dc.description.abstractRunašana ir viens no nozīmīgākajiem katras valodas aspektiem tā kā tā ir galvenais valodas saziņas veids. Turklāt, runāšana ir ļoti sarežģīts process kas prasa daudzu orgānu darbu. Tieši tāpēc ir svarīgi attīstīt runāšanas prasmes. Pastāv vairākās modeles, metodes, teorijas un klases aktivitātes kuri var tikt izmantoti šīm nolūkam. Skolotājam ir jāizlemj, kurus no tiem izvēlēties lai padarīt nodarbību efektīvu un lietderīgu. Lai izdarīt to veiksmīgi skolotājam ir jāņem vērā mācīšanas/mācīšanās procesa psiholoģiskos aspektus. Šī pētījuma mērķis bija izpētīt runāšanas prasmju mācīšanas īpatnības pamatskolās un vidusskolās. Šī darba mērķis tika sasniegts pielietojot salīdzinošu analīzi teorijas pētīšanai. Kā arī tika veiktas ankešu balstītas aptaujas un nodarbību novērošanas, lai noskaidrotu, kā runāšana tiek mācīta un kuras klases aktivitātes tiek izmantotas skolnieku runāšanas prasmju attīstībai pamatskolās un vidusskolās. Tika secināts, ka skolotāji izvēlās runāšanas prasmju attistošas aktivitātes un nosaka tām turpināšanas laiku balstoties uz dažāda vecuma skolnieku psiholoģiskām īpatnībām. Atslēgvārdi: runāšana, mācīšana, pamatskola, vidusskola, salīdzinoša analīze, ankešu balstītas aptaujas, nodarbību novērošana.en_US
dc.description.abstractSpeaking is the main way of communication in a language and that is why it is one of the most significant aspects of a language. Moreover, speaking is a very complex process which demands the work of many speech organs. That is why it is important to develop speaking skills. There are many teaching models, methods, theories and classroom activities which could be used for this purpose. The teacher should decide which of them to choose to make the lesson effective and useful. To do it successfully the teacher should take into consideration the psychological aspects of the teaching/learning process. The aim of this paper was to investigate the peculiarities of teaching speaking skills to different age learners. The goal of this paper was reached by applying comparative analysis to the relevant theories. The questionnaire based surveys and lesson observations were conducted to find out how speaking is taught and which activities for speaking skills development are used at primary and secondary school. The conclusion that the teachers’ choice of activities for developing speaking skills and the timing of these activities is determined by the psychological peculiarities of different age learners was made. Key words: speaking, teaching, primary school, secondary school, comparative analysis, questionnaire based survey, lesson observation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleRunāšanas prasmju mācīšana dažāda vecuma studentiemen_US
dc.title.alternativeTeaching Speaking Skills to Different Age Learnersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige