Pirmsskolas izglītība mūsdienu Japānā
View/ Open
Author
Pavļučenkova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Tretjuka, Ieva
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Pirmsskolas izglītība Japānā nav obligāta izglītība. To pārstāv divas galvēnās pirmsskolas iestādes – bērnudārzi un bērnu aprūpes centri. Vecāki šajās iestādes ievieto savus bērnus ne tikai tāpēc, ka lielākā daļa māšu strādā un nevienam no ģimenes locekļiem nav iespēju parūpēties par bērnu, bet arī tāpēc, lai bērni iegūtu papildus zināšanas, kuras koncentrējas uz sociālo un emocionālo attīstību un atbildību. Šajās iestādēs bērni arī mācās sadarboties grupās pilnīgi viņiem jaunā un svēšā vidē. Svarīgu vietu bērnu izglītībā ieņem valdība un pirmsskolas izglītības iestāžu audzinātāji. Nozīmīga loma arī tiek piešķirta mātei, kurai jāpild smagais darbs un daudz pienākumu, lai padarītu vieglāku bērna iekļaušanos jaunajā vidē.
Atslēgvārdi: pirmsskolas izglītība, jļčien, hoikuen, skolotāja (hobo-san), māte Preschool education is not compulsory education in Japan. Preschool education is represented by two main types of preschools – kindergarten and day care center. Parents send their children to preschools not only because of mothers and relatives, who can not take care of the children, but also because of extra curriculum for children, which is not academic and is consentrated on children’s social, emotional development and responsibility. In preschool children also study how to co-work with others and become a part of a group in totally different and unfamiliar enviroment. Goverment and preschool teachers play important role in children’s education. Also mother’s role is very significant, because of her hard work and obligation to make her child’s entrance to new enviroment easier as much as possible.
Keywords: preschool education, jļchien, hoikuen, teacher (hobo-san), mother