Show simple item record

dc.contributor.advisorBirzniece, Ilzeen_US
dc.contributor.authorUngure, Elzaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:37:59Z
dc.date.available2015-03-24T07:37:59Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29675en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20141
dc.description.abstractPētījums Mājas vīna darīšana: Patības veidošana savstarpējības ietvarā atklāj neformālās mājas vīna darīšanas prakses sociālo nozīmi, ar to skaidrojot atturēšanos iesaistīties formālajā ekonomikas sektorā. Pētījums veikts izmantojot kvalitatīvās pētniecības metodes. Rezultāti rāda, ka vīndaru attieksmi pret mājas vīna tirdzniecību ietekmē tam piešķirtā morālā un simboliskā vērtība, pozicionējot vīnu kā spēka produktu, kas iemieso vīndara patību un tautas pamatvērtības, padarot to par nozīmīgu apmaiņas produktu savstarpējības ietvarā. Priekšstats, ka vīna nozīme un vērtība formālajā sektorā netiek apzināta, liek vīndariem atturēties no iesaistīšanās tajā. Noslēgumā sniegtas rekomendācijas, lai situāciju mainītu un realizētu Latvijas valdības uzstādīto mērķi padarīt vīna ražošanu par ienesīgu nozari gan piedāvājot mājas vīnu tirdzniecības vietās, gan saistot nozari ar tūrismu. Atslēgas vārdi: mājas vīna darīšana, patība, savstarpējība, apmaiņa, formālais un neformālais ekonomikas sektorsen_US
dc.description.abstractThe study Home Winemaking: Formation of Selfhood within the Framework of Reciprocity reveals the social meaning of an informal home winemaking practice, using it to explain the reluctance to involve in formal economic sector. This study was carried out using qualitative research methods. The results show that winemakers’ attitude against home wine commerce is affected by moral and symbolic value attached to it, picturing wine as a product of strength which embodies winemaker’s selfhood and fundamental national and folk values, making wine an important exchange product within the framework of reciprocity. An idea that the meaning and value of wine is not acknowledged in formal sector is what makes winemakers reluctant to join it. In the ending recommendations are given for changing the situation and accomplishing the goal of making wine production a profitable industry set by Latvian government. Keywords: home winemaking, selfhood, reciprocity, exchange, formal and informal economic seen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropoloģijaen_US
dc.titleMājas vīna darīšana: Patības veidošana savstarpējības ietvarāen_US
dc.title.alternativeHome Winemaking: Formation of Selfhood Within the Framework of Reciprocityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record