Žanra dekonstrukcija Alana Pārkera mūziklā „Saistības”
Autor
Yildirim, Sedat
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Novikova, Irina
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ir ieviesti noteikti priekšnosacījumi tam, lai raksturotu Holivudas / Amerikas kino mūziklu kā žanru, piemēram mūzika, dejas, vīriešu-sieviešu pretstats, varoņu personīgais stils, spontanitāte un publika. Tomēr postmodernajā muzikālajā kinofilmā „Saistības” vairums šo priekšnosacījumu netiek ievēroti, dekonstruējot mūzikla žanru. Šis darbs ir veltīts Holivudas mūzikla žanra, tā vēstures un dekonstrukcijas analīzei Alana Pārkera režisētajā kinofilmā „Saistības”. Pētījums arī pievēršas tradicionālā „īriskuma” (Irishness) analīzei, kas piemērots pēc literārās atmodas un šī „īriskuma” dekonstrukcijai kinofilmā „Saistības”.
Atslēgas vārdi: Mūzika, deja, mūzikla žanrs, Holivudas / Amerikas kino mūzikls, vīrieša-sievietes pretstats, postmodernais kino mūzikls, nacionālās īpatnības, soulmūzika, „Saistības” There have been certain conventions such as music, dance, male-female duality, personal styles of characters, entertainment, spontaneity and audience, introduced to describe the Hollywood/American film musical genre. However the post-modern musical movie, The Commitments disregards the majority of these certain conventions and deconstructs the traditional musical genre. Thus, the purpose of the present study is devoted to the analyses of the Hollywood film musical genre, its brief history and the deconstruction of the musical genre in The Commitments directed by Alan Parker. The paper also investigates the traditional Irishness that is imposed after the Literary Revival and the deconstruction of this type of Irishness in The Commitments.
Key Words: Music, Dance, Musical movie genre, Hollywood/American film musical, male-female duality, post-modern film musical, nation-ness, soul music, The Commitments.