Artikula nozīme akadēmiskās valodas apguvē
Author
Zvejniece, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šis bakalaura darbs ir veltīts precīzas artikulu lietošanas problēmu analīzei un nekonsekvences atspoguļojumam dažādu autoru pieminētajās artikulu sistēmās.
Teorētiskā daļa ir veltīta dažādu Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes bibliotēkā pieejamo akadēmisko avotu piedāvāto artikula sistēmu salīdzinājumam. Tiek prezentēta Ciseres un Ozoliņas (1989) ieviestā četru artikulu sistēma un tās apstiprinājums literatūrā.
Darba praktiskajā daļā parādīta trīs pārbaudes darbu un aptaujas analīzes rezultāti, izceļot problemātiskos artikulu lietošanas gadījumus, tiek analizēta pārbaudes darbu piemērotība un mācību vielas atkārtošanas pārbaudes darba uzticamība, kā arī tiek izdarīti atbilstoši secinājumi.
Atslēgvārdi: gramatika, artikuls, artikulu sistēmas nekonsekvence, četru artikulu sistēma, gadījumu analīze, uzdevumu analīze. The present bachelor thesis is devoted to the analysis of the problems of the correct use of the articles and the reflection of the inconsistency in the article systems mentioned by different authors.
The theoretical part is devoted to the comparison between article systems provided by different academic sources available in the library of the University of Latvia, Faculty of Humanities. The four article system introduced by Cisere and Ozoliņa (1989) and its validation in literature are presented.
In the empirical part of this paper, the results of the analysis of three tests and the questionnaire results are presented, the most problematic cases when using the article are singled out, the appropriacy of the tests and the reliability of the retention test is analysed and relevant conclusions are drawn.
Key words: grammar, the article, inconsistency of article systems, the four article system, case study, item analysis.