• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valodas datorizēta apguve rakstu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
306-36557-Kozlova_Julija_AngF040187_2008.pdf (803.7Kb)
Author
Kozlova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs cenšas izpētīt dažādus rakstu valodas datorizētas apguves veidus rakstu valodas stundās vidusskolā angļu valodas kā svešvalodas skolniekiem un pieradīt, ka skolnieki gūst labumu no šāda veida apguves, jo tās palielina viņu motivāciju rakstīt. Darba mērķis tiek pakāpeniski sasniegts caur tāda teorētiska materiāla analizēšanu kā informācijas tehnoloģiju (IT) un elektroniskas saziņas izmantošana rakstu valodas stundās. Pētījuma praktiskā daļa tiek balstīta uz datorizētas mācību stundas novērošanas un anketēšanas rezultātu analīzēm. Iegūtie praktiska pētījuma rezultāti parādīja, ka skolēni izradīja pozitīvu attieksmi pret IT izmantošanu un pieradīja, ka tas palielināja viņu motivāciju rakstīt. Bakalaura darbā iegūtie dati varētu būt noderīgi skolotājiem , kuri vēlas izmantot datorus viņu mācību praksē.
 
The bachelor thesis attempts to research the ways of computer-assisted language learning in the classes of writing for English as a foreign language secondary school students and prove that students benefit from it as it increases their motivation to write. The goal of the thesis is gradually achieved through analyzing the relevant theory regarding such issues as the use of information technology (IT) and electronic communication in the classes of writing. The practical part of the research is based on the analysis of the observation of the computerassisted lesson and results of the students’ questionnaires. Eventually, the results of the practical research showed that students had positive attitude towards using IT, and proved that it increased their motivation to write. The data of the bachelor thesis could be useful for teachers willing to use computers in their teaching practice.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20214
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6216]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV