Angļu valodas priekšējās rindas patskaņu artikulācijas mācīšana pamatskolā
Autor
Jansone, Diana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kaurāte, Gunta
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šī darba pētījuma mērķis bija atklāt, kādus angļu valodas priekšējās rindas monoftongus krievu apmācāmie, kuri apgūst angļu valodu kā svešvalodu, izrunā nepareizi. Pētījumā tika izmantotas teorētiskā un praktiskā metodes. Teorētiskā literatūra par pētāmo problēmu tika atrasta, izlasīta un izanalizēta. Gadījuma pētījums ietvēra izstrādātu un aprobētu aktivitāšu kopumu, kuri tika pielietoti jauniešu artikulācijas uzlabošanai. Rezultāti tika izanalizēti un apmācāmo progress tika noteikts. Galvenais pētījuma secinājums ir, ka ar izveidota aktivitāšu kopuma palīdzību krievu studenti, kuri apgūst angļu valodu kā svešvalodu var izlabot angļu priekšējūs rindas monoftongu [i:], [ɪ], [e] un [æ] artikulāciju.
Atslēgas vārdi: fonoloģija, priekšējie monoftongi, saprotamība, fonoloģiskā kompetence, uztvere un atveide, gadījuma pētījums. The purpose of writing this Bachelor thesis was to discover which English front monophthongs Russian EFL learners tend to articulate incorrectly. The methods of research were theoretical and practical. All the necessary information on the topic was found, read and further analysed. The case study comprised a set of activities which was developed and provided to the young EFL learners to improve their articulation. The results were analysed and the learners’ progress was identified. The final conclusion of the present paper is that with the help of the developed activities young Russian EFL learners can improve articulation of the English front monophthongs [i:], [ɪ], [e] and [æ].
Key words: phonology, front monophthongs, intelligibility, phonological competence, perception and production, case study.