Mobilo ierīču izmantošana dažādu valodas līmeņu apguvē
Author
Leišavniece, Silva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek pētīts mobilo ierīču izmantojums dažādu valodas līmeņu apguvē, balstoties uz Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodas apguvē. Darba mērķis ir izpētīt vairākas izglītojošās mobilās lietotnes un to pielietojumu un nozīmību mācoties spāņu valodu kā svešvalodu ņemot vērā dažādos valodas prasmes līmeņus. Pētījuma veikšanai tika izvēlētas 5 populārākās izglītojošas mobilās lietotnes otrās valodas apguvei, proti, spāņu valodas apguvei un uzskaitīti to plusi un mīnusi. Pētījuma rezultāti noved pie secinājuma, ka mobilās lietotnes otrās valodas apguvē ir radošs un tajā pat laikā izglītojošs, pamācošs un efektīvs valodu apguves līdzeklis.
Atslēgvārdi: otrā svešvaloda, mobilo ierīču izmantošana valodas apguvē, valodas prasmes līmeņi, Eiropas kopīgās pamatnostādnes valodu apguvē, mobilā lietotne, viedtālrunis. In the bachelor thesis mobile assisted language learning and language levels by Common European Framework of Reference for Languages were analyzed. The aim of the research is to examine several educational mobile applications to find out their usage and contribution in learning Spanish as second language, taking into account the learner’s different language level. For the research 5 most popular educational mobile applications for second language learning, namely, for Spanish language, were selected and their pros and cons were listed. The results of the research demonstrate that mobile applications for second language learning are creative and at the same time educational, instructive and efficient learning tools.
Keywords: second language acquisition, mobile assisted language learning (MALL), language level system, Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), mobile application (app), Smartphone.