Show simple item record

dc.contributor.advisorDirba, Māraen_US
dc.contributor.authorMaļjuhina, Allaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:21Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:21Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7340en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20328
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir ,,Angļu valodas vārdu krājuma paplašināšana un mijkultūru izglītība vidusskolā.’’ Diplomdarbs ,,Angļu valodas vārdu krājuma paplašināšana un mijkultūru izglītība vidusskolā” veltīts ļoti svarīgam angļu valodas kā svešvalodas mācīšanas aspektam. Tas apskata izglītojamo vārdu krājuma paplašināšanas un mijkultūru daudzveidības iespējas, visefektīvāko metožu izmantošana, stratēģijas un tehnikas, modernas informatīvas tehnoloģijas. Pētījumā analizēta teorētiska literatūra par vārdu krājuma paplašināšanu un mijkultūru daudzveidības iespējas, kā arī veikts case study. Diplomdarba autore secina, ka, ja angļu valodas stundās tiek izmantoti uzdevumi ir izstrādāti saskaņā ar mijkultūru izglītības principiem, tie veicina skolēnu mijkultūru kompetences pilnveidi. Pētījums pierāda izvirzīto hipotēzi, ka vārdu krājuma paplašināšana mācīšana un mijkultūru daudzveidība efektīvāka, ja vārdu krājuma paplašināšana mācīšana un mijkultūru daudzveidība principi ievēroti; un skolotāja izmantoja daudzveidīgas metodes gan tradicionālo, gan netradicionālo metodiku angļu valodas stundās. Diplomdarbā gūtie rezultāti un secinājumi var tikt izmantoti angļu valodas stundās.en_US
dc.description.abstractThe diploma paper ‘’English Vocabulary Development and Intercultural Education at Secondary School’’ deals with English vocabulary development and intercultural education of learners by choosing the most efficient teaching and learning methods, strategies and techniques, modern information technologies. The aim of the present research is to investigate some of the most effective methods and techniques used for English vocabulary development and intercultural education in English Language Teaching (ELT). The methods of the research and data collection are the analysis of theoretical literature on English vocabulary development and intercultural education, the case study and analysis of the obtained data. The importance of English vocabulary development and intercultural education is stressed. English vocabulary development and fostering students’ intercultural communicative competence by means of different activities is shown. The description and analysis of the case study is presented. The author concluded that English vocabulary learning develops effectively if English vocabulary development and intercultural education principles are observed; and teacher uses a variety of methods of traditional and untraditional methodology. The results and conclusions of this research can be used at the English language lessons in order to make the English vocabulary development and intercultural education at secondary school process more effective.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAngļu valodas vārdu krājuma paplašināšana un mijkultūru izglītība vidusskolāen_US
dc.title.alternativeEnglish Vocabulary Development and Intercultural Education at Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record