Rīgas centrālās bibliotēkas sadarbība ar pirmsskolas izglītības iestādēm
Author
Turla, Anta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bibliotēku potenciāls netiek maksimāli izmantots, jo ir vāji izpētīti sadarbības nosacījumi, kas kavē izvēlēties efektīvu sadarbības modeli. Pētījuma mērķis ir apzināt Rīgas Centrālās bibliotēkas sadarbības iespējas ar pirmsskolas izglītības iestādēm, kā arī analizēt veiksmīgus sadarbības piemērus, noskaidrojot sadarbības īstenošanas nosacījumus.
Galvenie secinājumi ir tādi, ka veiksmīga sadarbība ir atkarīga no abu sadarbības partneru attiecību kvalitātes, kas sevī ietver ieinteresētību un atsaucību, kā arī no materiāltehniskās bāzes, bibliotēkas piedāvājuma, vēlmju saskaņošanas un darbinieku skaita.
Atslēgvārdi: pirmskolas izglītības iestādes, bibliotēkas, sadarbība, sadarbības nosacījumi, sadarbības formas, modeļi, trīspusēja sadarbība, ģimenes iesaistīšana, sadarbības rezultāti. Due to the communication loopholes, children in Latvia do not profit from all opportunities that libraries could offer. The goal of the research is to identify possibilities of cooperation between Riga Central library and preschools as well as to analyze an example of a successful model of cooperation.
The main conclusion is that the successful cooperation depends on the quality of relationships that are based on willingness and involvement of both parties. Availability of resources and the number of librarians also are factors of equal importance.
Key words: preschools, libraries, cooperation, the conditions of cooperation, the models of cooperation, the triangular cooperation, family involment, the results of cooperation.