Show simple item record

dc.contributor.advisorBeitika, Ievaen_US
dc.contributor.authorHmeļņicka, Janaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:14Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:14Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22064en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20566
dc.description.abstractBakalaura darba „Sabiedriskie mediji un ārzemēs dzīvojošo latviešu auditorijas sasniegšana: auditorijas vajadzības” mērķis ir izpētīt, kādi ir ārzemēs dzīvojošo latviešu SM lietojuma paradumi un vajadzības pēc satura. Šis darbs ietver problēmu, ka sabiedrisko mediju (SM) kā nacionālas identitātes un latviskas kultūras stiprinātāju saturs ārzemēs dzīvojošiem latviešiem ir pieejams ierobežotā apjomā, tādējādi netiek apmierinātas noteiktas gaidas. Satura pieejamības nepilnības veicina SM satura vietā patērēt komerciāla rakstura saturu, kas pēc savas uzbūves un struktūras ir orientēs kā izklaide un atpūta, kuru auditorijas locekļi nespēj iegūt no pieejamā SM satura. Temata aktualitāti raksturo fakts, ka šī auditorija kļūst arvien lielāka, proti, no Latvijas izbraukušo skaits turpina pieaugt. Kā arī vērā ņemams aspekts ir globālie procesi, kuru ietekmē attīstās tehnoloģijas, kas būtiski maina auditorijas mediju lietošanas paradumus un līdztekus palielina arī konkurējošo mediju ietekmi, kas skaidrojama ar atšķirīgo finansējumu un iespējām. Lai noskaidrotu, kādas ir auditorijas vajadzības pēc satura un, kas to kavē patērēt SM saturu, pētījuma pamatā tiek izmantots lietojuma un apmierinājuma teorijas koncepts, kas balstās uz kvantitatīvo datu vākšanas metodi – aptauja, kā arī daļēji strukturētu interviju ar LTV satura redaktori kā kvalitatīvo pētniecības metodi. Atslēgvārdi: sabiedriskie mediji, Latvijas Televīzija, Latvijas Radio, nacionālā identitāte, kultūrtelpa, auditorija, auditorijas vajadzības.en_US
dc.description.abstractThe goal of this Bachelor thesis “Public service broadcasting and achievement of abroad living latvian audience: audience needs” is to explore the habits of media use and their needs of the content in abroad living latvain audience. It involves a problem, that content of public media (as they are national and cultural identity strength providers) for abroad living latvians is available in limited extend, thus not satisfying the audience's expectations. The incompleteness of public media content accessibility stimulates the consuming of commercial content, which is oriented as entertainment or relaxation in its structure. It is the type of content, which members of audience can’t obtain from public media. Topicality of this subject is characterized by the fact that this abroad living audience is getting bigger, namely, the number of latvians who goes abroad continues to grow. Also a point of attention are the global processes which affect the development of technologies that change the habits of media use and increase the competing influence, which can be explained by differences in funding and facilities. To clarify the audience needs of content and what prevents to consume the content of public media, the study is built on the uses and gratification theory concept, based on quantitative data collection method - survey and semi-structured interview with content editor of Latvian Television as a quality research method. Keywords: public media, public service broadcasting, national identity, cultural space, audience, audience needs.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleSabiedriskie mediji un ārzemēs dzīvojošo latviešu auditorijas sasniegšana: auditorijas vajadzībasen_US
dc.title.alternativePublic service broadcasting and achievement of abroad living latvian audience: audience needsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record