• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tehnoloģiju determinēti interneta lietojuma modeļi studentu auditorijā Latvijā

Thumbnail
View/Open
309-24465-Jekabsone_Kristiana_kj10053.pdf (1.827Mb)
Author
Jēkabsone, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Tehnoloģiju determinēti interneta lietošanas modeļi studentu auditorijā Latvijā” mērķis ir atklāt potenciālās atšķirības, kā arī analizēt interneta lietošanas modeļus, kas veidojas studentiem, izmantojot internetu dažādās tehnoloģiskās platformās. Darbā vērtēts vai dažādo, t.i., mobilo un fiksēto, ierīču lietojums rada būtiskas atšķirības studentu interneta lietošanas paradumos, un vai tādejādi tiek radīts risks lielākai digitālai plaisai sabiedrībā. Lai to noteiktu, darbā izmantota sekundāro datu analīze, organizētas fokusa grupu diskusijas un veiktas dziļās intervijas. Darbs balstīts teorētiskās pieejās, kas aplūko tehnoloģiju lomu informācijas sabiedrībā, skaidro digitālās plaisas fenomenu un skaidro interneta lietojuma motivāciju. Atslēgvārdi: interneta lietojums, tehnoloģiskās platformas, digitālā plaisa, motivācija
 
The aim of bachelor thesis „ Technologically determined models of internet usage among students in Latvia” is to determine the probable variation and approach to analyze computing environment models that are developed by students operating different IT platforms. This study determines whether different mobile and stationary platforms create a significant difference in student computing habits, therefore creating a significant technological gap in society. In order to determine this phenomenon, the study analyzed secondary data, conducted focus group interviews and deep interviews. The theoretical approach was based on the role and importance of technology in society and explains the digital divide phenomenon and the internet user’s motivation. Key words: Internet usage, IT platforms, digital divide, motivation
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20596
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV