Televīzijas kanāls MTV Latvija: glokalizācijas gadījuma piemērs
Autor
Zariņa, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Plokste, Elita
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs “Televīzijas kanāla MTV Latvija: glokalizācijas gadījuma piemērs” pēta mūzikas televīzijas kanāla MTV glokalizācijas praksi Latvijas MTV kanālā un starptautiskā kanāla lokalizēšanas realizāciju Latvijas tirgum.
Izvēlētā tēma atklāj MTV veidotāju viedokli par Latvijas popkultūras vidi, kā arī populārās kultūras īpatnības Latvijā. Līdz šim Latvijā šī perspektīva nav pētīta.
Pētījuma gaitā tiek atbildēts uz jautājumiem: kā un cik veiksmīgi glokalizācijas procesā MTV Latvija ir pielāgojusi starptautisko MTV formātu; kāda ir glokalizācija vienīgajam raidījumam, kas ir veidots Latvijā, Supermerkado.
Lai noskaidrotu glokalizācijas praksi veikta sekundāro datu mediju analīze, daļēji strukturētās ekspertu intervijas un raidījuma Supermerkado satura un formāta kontentanalīze.
Darbs strukturēts trīs nodaļās (ar apakšnodaļām).
Atslēgvārdi: globalizācija, glokalizācija, MTV, MTV Latvija, populārā kultūra. Bachelor’s thesis „Television channel MTV Latvia: a glocalization case study” is aimed to explore the MTV glocalization practice in the case of MTV Latvia and the implemenation of an international channel localization for the Latvian market.
The study brings out the view of the creators the MTV about the ambiance in the Latvian popculture and the features of the popular culture in Latvia. In Latvia this prospect has not yet been studied.
During the research following questions have been answered: how successful MTV has been in adapting the international MTV format during the glocalization process in MTV Latvia? How successful is the glocalization in the context of Supermerkado, the only show created specifically for Latvia?
In order to study the glocalization practice, author has carried out a secondary data media analysis, partially structured interviews of experts and a content analysis of the content and format of the Supermerkado show.
The thesis is structured in three sections with subsections.
Keywords: globalization, glocalization, MTV, popular culture.