• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starptautiskā zīmola "Gorenje" adaptācija Latvijas tirgū (1996 ─ 2007)

Thumbnail
View/Open
309-31439-Boka_Iveta_KOMUB95056.pdf (13.13Mb)
Author
Boka, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma: Starptautiskā zīmola „Gorenje” adaptācija Latvijas tirgū (1996 -2007. Pētījuma problēma: zīmola "Gorenje" adaptācija Latvijas tirgū.Darba hipotēze: zīmola "Gorenje" adaptācija Latvijas tirgū notiek, sekojot koncerna starptautiskajām prasībām, bet maz ievērojot Latvijas patērētāju tirgus lokālās īpatnības. Pētījuma mērķis: precizēt, atlasīt un izvērtēt zīmola "Gorenje" adaptācijas paņēmienus un kritērijus Latvijā. Pētījumā tiek aplūkots zīmola jēdziens un būtība, zīmolvedība, zīmola radīšana, reklāmas pamatformas, valodas un tulkošanas loma adaptācijas procesā. Darbā izmantotas šādas pētījuma metodes: salīdzinošā lingvistiskā analīze, anketēšana, kontentanalīze, dziļā intervija, speciālās literatūras un rezultātu analīze. Darbs sastāv no 3 anotācijām (latviešu, angļu un vācu valodā), atslēgvārdiem, apzīmējumu saraksta, ievada, teorētiskās un empīriskās daļas, ko veido 14 nodaļas, secinājumiem un rezultātiem, izmantoto informācijas avotu saraksta, pielikumiem, attēliem un tabulām. Atslēgvārdi: zīmols, zīmolvedība, standartizācija, adaptācija, kultūra, valoda, tulkošanas stratēģijas un zīmols "Gorenje".
 
Bachelor paper: The adaptation of an international brand „Gorenje” in the market of Latvia (1996 – 2007). The problem of the research: the brand „Gorenje” adaptation in market of Latvia. The paper hypothesis: the brand „Gorenje” adaptation in Latvia is taking place according to international reqiurements, without taking into consideration the peculiarities of the local consumer market. The aim of the paper is to clarify, select and assess the methods and criteria of the „Gorenje” adaptation in Latvia. The paper studies the definition of a brand, the creation of brand, the main forms of advertising, language and translation in the process of adaptation are given. The author uses the following research methods: comparative linguistic analysis, questionnaire, content analysis, an interview, special literature, results analysis. The paper consists of 3 annotations (in Latvian, English and German), keywords, an introduction, theoretical and empiric parts which include 14 paragraphs, a conclusion, a list of bibliography, appendix, pictures and tables. Key words: brand, standardization, adaptation, culture, language, translation strategies, the brand „Gorenje”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20655
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV