Nozieguma psiholoģija Alfrēda Hičkoka filmās
Author
Ščetina, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba izvēlētā tēma: "Nozieguma psiholoģija Alfrēda Hičkoka filmās" ir aktuāla, jo A.Hičkoks ar savu savdabīgo pieeju ir radījis filmas, kuras skatās cilvēki visā pasaulē.
Darba autore ir Jūlija Ščetina, darba vadītājs –Viktors Freibergs.
Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, analītiskās un empīriskās daļas.
Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti nozieguma psiholoģiskie aspekti un teorijas, tiek aprakstītas semiotikas kā zinātnes vēsturiskais aspekts, semiotikas teorijas, kino semiotikas analīzes veidi, kā arī pētniecības metodes un izvēles pamatojums.
Analītiskajā daļā tiek teorētiski pētīta un analizētas Hičkoka filmu īpatnības un ar Hičkoka kino saistītās tēmas, kā psihoanalīze, kino analīzes metodoloģija, izpētīta „Kinozinību” procesa psiholoģija, sapņu darbs un „kinozinību” darbs, kā arī noskaidrots kā kino izmanto psihoanalīzi.
Empīriskajā daļā ar semiotiskās analīzes palīdzību pēc iepriekš izvirzītajiem kritērijiem tiek analizētas trīs Alfrēda Hičkoka filmas “Reibonis” (Vertigo), “Psiho” (Psycho) ,“Logs pagalmā” (Rear Window), kā arī tika veikta intervija ar kuras palīdzību tiek iegūts viedoklis par nozieguma psiholoģiju Alfrēda Hičkoka filmās.
Pētījuma rezultāti apkopo semiotikas nozīmi. Pētījuma mērķis tika sasniegts.
Atslēgvārdi: kino, analīze, semiotika, nozieguma psiholoģija, Alfrēds Hičkoks The bachelor thesis is written about psychology of crime in Alfred Hitchcock films. It is urgent because A. Hitchcock with its unique approach has created films what people look in the whole world.
The author is Julia Scetina, bachelor thesis supervisor is Victor Freibergs. Thesis consists three parts - a theoretical, analytical and empirical parts.
Theoretical part is considered a crime, and psychological aspects of the theory, semiotics is described as the historical aspect of science, semiotics theory, film semiotics types of analysis, research methods and rationale for selection.
In second part is theoretically studied and analyzed in the Hitchcock movie features and film-related themes such as psychoanalysis, film analysis methodology explored process psychology in films, dream work and found the film used in psychoanalysis.
In the empirical part examines the film "Vertigo," "Psycho" and "Rear Window" criminal psychology with semiotic analysis. Undergraduate work was carried out within the framework of the interview. Enclosed is the interviews used questions and the answers in interviews. Empirical part of the semiotic analysis of the criteria above are analyzed in three Alfred Hitchcock film "Vertigo" (Vertigo), "Psycho" (Psycho), "Window in the yard" (Rear Window), and the interview was conducted with the help of view is obtained psychology of crime Alfred Hitchcock films.
Results of the study summarizes the role of semiotics. The study objective was achieved.
Keywords: movie analysis, semiotics, psychology of crime, Alfred Hitchcock