Pirmā ekskursija uz bibliotēku
Autor
Liepiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma problēma ir, ka nerealizējot saistošas ekskursijas uz bibliotēku pirmsskolas vecuma bērniem, bibliotēka var pazaudēt daudzus potenciālos lietotājus. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā veidot efektīvas ekskursijas pirmsskolas vecuma bērniem, kāda ir to nozīme un ietekme. Darba teorijas pamatā ir Banduras Sociāli kognitīvā teorija, kā arī dažādu autoru personības attīstības teorijas.
Pētījuma laikā tika veikts eksperiments, jeb trīs pirmās ekskursijas uz bibliotēku 55 pirmsskolas vecuma bērniem, kuru laikā tika veikts novērojums. Tika veikta bērnu zīmējumu kontentanalīze, Latvijas bibliotēku, eksperimenta un kontrolgrupas vecāku anketēšana. Pēc savākto datu analīzes tika pierādīta hipotēze un izdarīti secinājumi. The research problem is, if there is no effective trips to the library for preschool children, library can lose many potential users. The study aims is to find out how to make an effective trip to the library for preschool children, what are their importance and impact. Theoretical ground is based on Bandura Social cognitive theory as well as various authors’ personality development theory.
The study was conducted during the experiment, of the first three trips to the library for 55 pre-school children. During the experiment was carried out follow-up. Also there were analyzed children drawings by content analysis, Latvian libraries, experimental and control group parents questionnaires. After analysis collected data were proven hypothesis and made conclusions.