Pētniecisko prasmju attīstīšana vides interešu izglītībā
Author
Radziņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir noskaidrot skolēnu pētniecisko prasmju attīstīšanas iespējas interešu izglītībā vides izglītības jomā pamatskolas skolēniem, izmantojot dažādās mācību organizācijas formas un metodes.
Darbā tiek analizēti pētniecisko prasmju attīstīšanas veidi interešu izglītībā vides izglītības jomā, izmantojot dažādas mācību metodes un/vai organizācijas formas - mācību ekskursiju, āra nodarbību, mācību spēli, konkursu un mājas eksperimentu. Veikta konkursa kā mācību formas aprobācija. Noskaidrots, ka, gatavojoties un piedaloties interešu izglītības konkursā vides izglītības jomā, pamatskolas skolēns sekmīgi apgūst un prot praktiskā darbībā izmantot pētnieciskās prasmes pētījuma veikšanai.
SKOLĒNU PĒTNIECISKĀS PRASMES, PĒTNIECISKO PRASMJU ATTĪSTĪŠANA, PĒTNIECISKO PRASMJU VĒRTĒŠANA, VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI, VIDES INTEREŠU IZGLĪTĪBA. The main aim of the paper is to study the possibilities of developing schoolchildren’s inquiry skills in environmental interest education, targeting elementary school students, by using different forms and methods of organizing the learning process.
The thesis analyses the methods of inquiry skill development in the context of environmental interest education by using five different methods or forms of organizing the learning process: educational trips, outdoor lessons, educational game, competition and home experiment. Approbation of the competition as a learning method has been carried out. The study findings say that by preparing for and participating in environmental interest education, elementary school students successfully acquire the necessary skills for carrying out research work and can apply those skills in a practical manner afterwards.
RESEARCH SKILLS FOR SCHOOLCHILDREN, DEVELOPING INQUIRY SKILLS, ASSESSING RESEARCH SKILLS, ASSESSMENT CRITERIA.