• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formatīvā vērtēšana matemātikā vidusskolā

Thumbnail
View/Open
300-30185-Serdante_Elina_es08276.pdf (2.312Mb)
Author
Serdante, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā autors ir apskatījis formatīvās vērtēšanas teorētiskos aspektus, pētījumus un priekšrocības, kā arī ir salīdzinājis ar savu iegūto pieredzi trīs dažādu iestāžu prakšu laikā. Darbā ir izstrādāti seši mūsdienu standartiem atbilstoši formālās formatīvās vērtēšanas darbu piemēri divos variantos, neformālās formatīvās vērtēšanas darbi konkrētam tematam "Trigonometriskie pārveidojumi" un piedāvātas divas teorētiskās vērtēšanas sistēmas. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām, astoņiem pielikumiem un četrpadsmit tabulām. Atslēgvārdi Formatīva vērtēšana, metodiski ietikumi, formatīvas vērtēšanas pielietojuma pētīšana
 
In this Bachelors paper the author has described the theoretical aspects of formative assessment and also has compared it with his experience that had been gained during three different teaching practices. Author as well as has developed six formal modern standards- compliant formative assessment test paradigms in two versions and informal formative assessment tasks for a specific topic "Trigonometric transformations" and also has offered two theoretical evaluation systems. Bachelor’s paper is composed of three chapters, eight appendices and fourteen tables. Keywords Formative assessment, methodical recommendations, formative assessment use research
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20876
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV