Flash lietojumprogrammu testēšanas automatizācijas iespējas, izmantojot brīvpieejas rīkus
Автор
Pīgoznis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Lencmane, Marija
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Testēšana vienmēr ir bijusi daļa no programmatūras izstrādes. Kādreiz, kad lietojumprogrammas bija samērā vienkāršas, arī testēšana ir bijusi samērā vienkārša. Programmām kļūstot sarežģītākām arī to testēšana ir kļuvusi sarežģītāka, testētāja darbs vairs nav parasta ievaddatu ievade un pārliecināšanās, ka rezultāts ir korekts. Testētāja darbā šobrīd tiek izmantoti daudz un dažādi rīki, kas to atvieglo. Vēl viens veids, kā daļēji atslogot testētāja darbu ir testēšanas automatizācija – uzdevumu, kuri atkārtojas izpildīšana ar datorprogrammu palīdzību.
Flash ir tehnoloģija, kas pastāv jau vairākus gadus un šobrīd, iespējams, atrodas norietā, tomēr tā joprojām tiek pietiekami plaši izmantota, it īpaši spēļu un sociālo tīklu lietotņu izstrādē. Arī šādos gadījumos ir noderīga testēšanas automatizācija.
Darbā tiks apskatītas iespējas automātiski veikt darbības ar Flash lietotnēm un iespējamie rīki testēšanas automatizācijai. Tiks izveidoti divi atšķirīgi testi ar katru no apskatītajiem rīkiem un novērtētas to iespējas.
Darba mērķis ir gūt apstiprinājumu, ka arī Flash lietojumprogrammu testēšanas automatizācija ir iespējama, kā arī atrast piemērotāko rīku. Possibilities to automate testing of flash based applications using open-source tools.
Software testing has always been part of software development. When software was relatively simple, testing was simple too, but with applications getting more complicated, job of software tester isn’t simple data entry and checking if results are correct. Software testers now have many tools making their job bit easier. One more thing that can make it easier is testing automation – executing some repetitive tasks using software.
Flash is technology which is here for quite some time and now it’s getting less and less popular, but nevertheless it’s still widely used, especially in development of Social Network applications and games. When developing this kind of applications testing automation can be used very well.
In this thesis there will be discussed possibilities of automated testing of Flash applications and some tools. Two different test cases will be created using each tool.
Targets of this are to confirm that testing automation of Flash applications is possible and finding most suitable tool.