Ārējā tirdzniecība Latvijā un Baltijas valstīs
Автор
Balodis, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sproģe, Ilze
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Latvijas un Baltijas valstis šobrīd, 2009. gada sākumā, atrodas recesijā, kas nozīmē, ka valstīs ir strauji sarucis pieprasījums, uzņēmumiem ir jācenšas eksportēt savas preces un pakalpojumi uz tirgiem, kurus nav tik ļoti skārusi krīze, lai izdzīvotu.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādus preču un pakalpojumu jomās Latvija var būt priekšrocības starptautiskajā tirdzniecībā. Kā arī, kādus pasākumus var veikt, lai uzlabotu neto eksporta stāvokli un maksājuma bilances stāvokļa uzlabošanos tā rezultātā.
Pētījuma rezultātā atklājās, ka Latvijai nav lielas iespējas ietekmēt importu, jo to regulē dažādu savienību un organizāciju noteikumi, kurās Latvija ir iestājusies. Salīdzinot ar ES valstīm Latvijai ir priekšrocības darbietilpīgo produktu ražošanā.
Atslēgvārdi: ārējā tirdzniecība, imports, eksports. Latvia and the Baltic countries is now at recession, which means that their markets are rapidly shrinking in demand, companies must try to export their goods and services to markets that are not so much affected by the crisis, in order to survive.
The aim of the study is to find out what goods and services in areas of Latvia may have advantages in international trade. And what steps can be taken to improve the net export situation.
The study revealed that Latvia has almost no instruments to affect the import, because it is regulated by various unions and organizations, which Latvia is a member of. Compared with EU countries, Latvia has the comparative advantages in producing products that require more labor.
Keywords: external trade, import, export, economical receptiveness.