PEPSI zīmola attīstības problēmas un risinājumi.
Автор
Francis, Juris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba pētījuma mērķis ir izpētīt PEPSI zīmola attīstību un to ietekmējošos faktorus un noskaidrot, kāds šobrīd ir zīmola pozīciju novērtējums Latvijas tirgū un tā atpazīstamības līmenis.
Maģistra darba ietvaros veiktais pētījums aktualizē zīmolvedības lomu uzņēmējdarbības veicināšanā. Zīmols un tā izpratne nosaka to, kādā mērā zīmolvedība var pa – līdzēt attīstīt uzņēmumu un apgūt jaunu mērķauditoriju, kā arī jaunus tirgus. Tomēr - daudzi no uzņēmumiem pilnā mērā neapzinās vai neizmantot zīmolu kā uzņēmuma reprezentāciju vienā konceptā. Par piemēriem šajā jomā drīzāk var uzskatīt starptautiska līmeņa kompānijas ar ilggadēju pieredzi. Piemēram, PepsiCo, kā vadošais zīmols ir PEPSI. Taču tas nenozīmē, ka zīmola attīstības un tā tirgū virzīšanas stratēģijas izpēte neļauj atklāt trūkumus.
Maģistra darbs iedalīts trīs daļās. Pirmā no tām ir veltīta teorētisko jautājumu iztirzāšanai. Otrā – vispārējam PEPSI zīmola aplūkojumam internacionālā kontekstā. Trešā daļa, savukārt, analizē PEPSI zīmola attīstību un pozicionējumu, kā arī novērtējumu tieši Latvijā. Primāro datu ievākšanai izmantota anketēšana kā metode.
Būtiskākais, ko autors secina pētījuma gaitā, ir, ka PEPSI zīmola vadībā Latvija, kā tirdzniecības reģions, netiek pietiekamā mērā analizēta. Līdz ar to – mērķauditorija netiek sasniegta tādā līmenī, kas varētu veicināt zīmola atpazīstamību un pārdošanas apjomus. Vieni no būtiskākajiem nepieciešamajiem uzlabojumiem zīmola vadībā būtu sociālo tīklu izmantošana, lai sasniegut tieši Latvijas patērētāju, un zīmola komunikācijas veicināšana, uzsverot interaktivitātes principu.
Atslēgas vārdi: zīmols, zīmolvedība, zīmola attīstība, zīmola tēls, atpazīstamība, PEPSI The main purpose of this master thesis study is to overlook and analize PEPSI’S brand development and the aspects of this process, and to recognize pozition of this brand in Latvia and the level of recognition.
Master thesis actualizes the role of branding in business management. The brand and knowledge about it is valuable to any decisions in management – branding may improve company’s actions in market and give chance to reach new customers. But – there are many business leaders who do not recognize the value of the brand. The ones from who anybody can learn are international companies with years-long experience. For example, PepsiCo with it’s leading brand - PEPSI. However, this statement does not promise that thera are no weeknesses in strategies of such companies as PepsiCo. There is always something to improve.
Master thesis is divided in three parts. First of all author overlooks theoretical questions about brand and branding. Than he turns to general overwiev of PEPSI brand and branding, international context. Finally the third and the last part of this research is dedicated to PEPSI’S brand position in Latvian market and brand recognition. Author uses questinaire to collect primary data.
The essential conclusions are that PEPSI as a brand has not developed plan for Latvia as distinct region, it does not now and does not reach the auditory as it should. And – brands communication does not work very well. The perspective of the brand is hidden in brand communication and customer’s interactivity development.
Key-words: brand, banding, brand evalution, brand image, brand recognition, PEPSI