Komercsabiedrības "X" konkurētspējas faktoru analīze
Author
Grīnberga, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Barānova, Daira
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā apskatīta komercsabiedrība „X” un tās konkurētspējas problēmas, kas radušās sakarā ar pieprasījuma struktūras maiņu no dominējoša iekšzemes pieprasījuma uz eksporta tirgiem. Lai pilnvērtīgi konkurētu starptautiskos tirgos, nepieciešams strauji uzlabot konkurētspējas līmeni, jo tajos valda augstāka konkurence un efektivitātes prasības.
Pētījuma mērķis ir komercsabiedrības „X” konkurētspējas faktoru analīze, lai noteiktu ražošanas attīstības un konkurētspējas paaugstināšanas iespējas.
Darbā veiktās analīzes rezultātā apzināti faktori, kuru konkurētspēju nepieciešams būtiski uzlabot, kā arī noteikti galvenie konkurētspējas faktori, uz kuriem balstāma komercsabiedrības tālākā konkurētspējas stratēģija.
Darbā veikto pētījumu var izmantot jebkurš ražošanas uzņēmums, meklējot veidus kā risināt konkurētspējas analīzes jautājumus.
Atslēgvārdi: uzņēmuma konkurētspēja, konkurētspējas faktori, konkurētspējas analīze, konkurētspējas analīzes metodes, konkurētspējas veicināšana. Bachelor’s thesis investigates company „X” and its competitiveness issues caused by structural shift in demand from domestic to export markets. Competitive situation in export markets requires rapid increase of competitiveness due to raising global rivalry and effectiveness requirements.
The aim of thesis is analysis of company „X” competitiveness factors in order to define areas for production development and competitiveness improvement.
Thesis identifies the factors that need considerable improvement and main competitiveness factors on which further competitive strategy of company „X” should be based.
Any production company, searching for the way to solve competitive analysis issues, can benefit from this bachelor’s thesis.
Keywords: company competitiveness, competitiveness factors, competitive analysis, methods of competitive analysis, competitiveness enhancement