Latvijas uzņēmumu iespējas īstenot Pakalpojumu direktīvā noteikto pakalpojumu sniegšanas brīvību
Author
Upīte, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vaivads, Jānis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir novērtēt efektīvas īslaicīgas pakalpojumu sniegšanas nosacījumus un noskaidrot īslaicīgu pakalpojumu sniegšanai piemērotākos Latvijas uzņēmumu pakalpojumus kaimiņvalstu tirgos un izstrādāt priekšlikumus to īslaicīgas sniegšanas veicināšanai. Maģistra darbā izvirzīti šādi uzdevumi: novērtēt pakalpojumu sektora vietu un nozīmi ES vienotajā tirgū; izskaidrot Pakalpojumu direktīvā noteikto īslaicīgas pakalpojumu sniegšanas regulējumu un aktuālās problēmas tā piemērošanā; noteikt īslaicīgu pakalpojumu sniegšanas izdevīguma kritērijus; ņemot vērā noteiktos kritērijus, analizēt Latvijas uzņēmumu iespējas sniegt īslaicīgus pakalpojumus citās ES dalībvalstīs; sniegt rekomendācijas tā veicināšanai. Darbā konstatēts, ka īslaicīgu pakalpojumu sniegšanai piemērotākie pakalpojumi ir informācijas tehnoloģiju, reklāmas un komercdarbības konsultēšanas pakalpojumi. The aim of this research is to assess preconditions of effective temporary provision of services, to identify which services offered by the Latvian enterprises are most appropriate for temporary provision in the neighbouring Member States and elaborate recommendations to facilitate the temporary provision of these services. The objectives of the study: to assess importance of services sector in the EU single market, to explain the clause concerning the freedom to provide services that is stipulated in the Services directive with topical problems arising in its implementation; to elaborate criteria which would determine the most beneficial services for temporary provision; taking into account the aforementioned criteria, analyse possibilities for the Latvian enterprises to provide services in other Member States; elaborate recommendations to facilitate the temporary provision of the according services. The most appropriate services identified: IT, advertising and business services.