Studējošo iesaiste augstākās izglītības kvalitātes ārējā vērtēšanā- Eiropas Universitāšu asociācijas un Latvijas Augstākās izglītības padomes pieredze
Автор
Baltiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krūmiņš, Juris
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Studējošie ir būtiski augstākas izglītības pielietotāji un partneri tās veidošanas procesā, tai skaitā kvalitātes nodrošināšanā. Maģistra darba mērķis ir izvērtēt studējošo iesaistes lomu un sagatavotību iesaistei augstākās izglītības kvalitātes ārējā vērtēšanas procesā Eiropā un Latvijā. Maģistra darba galvenais uzdevums bija veikt, novērtēšanas procesu piemēros tieši iesaistīto pušu: studentu, akadēmisko ekspertu un procesa organizētāju, aptauju un analizēt iegūtos rezultātus. Analīzes rezultātā tika secināts, ka visas puses studējošos uztver par nozīmīgiem un unikāliem novērtēšanas procesa dalībniekiem ar atbilstošām zināšanām, tomēr dažos gadījumos nepieciešams veikt studējošo iesaistes plašāku definēšanu, nozīmes popularizēšanu un apmācību pilnveidošanu. Sniegti priekšlikumi atbilstošajām institūcijām procesu pilnveidošanai. Students are important users of and partners in development of higher education process. This includes involvement in quality assessment processes. The aim of this Master paper is to evaluate students` role and qualification for involvement in external higher education quality assessment in Europe and Latvia. The main task to fulfill the aim was to perform questionnaires and analyze their results. The questionnaires were designed particularly for students, academic experts and organizers involved in two examples of assessment processes in Europe and Latvia. The results conclude that by all groups students are taken as important and unique participants with consistent knowledge in the evaluation process. In some cases there is a need to define broader definition of student participation, promote its importance and improve their training.