Francija pret jauno pasauli: konkurētspēja vīna industrijā- salīdzinošā analīze.
Автор
Jubert, Jason
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Franču vīns ir bijusi viena no vadošām industrijām vairākus gadus. Tās veiksmes pamats bija vīna vēsture, vīnogu daudzveidīgums, patērētāju ieradumi un Francijas vēstures mantojums. Tomēr globalizācijas dēļ šī franču nozare samazinās, kur jauni tirgus konkurenti slavējās kā jauni pasaules vīna ražotājiem. Šis dokuments sniedz pārskatu par vīna tirgus globalizāciju un turpina ar salīdzinošo analīzi par Francijas vīniem, kuri saskaras ar jaunās pasaules vīniem. Konkurētspējas, intervijas un aptaujas pētījums palīdz izprast nākotnes riskus, iespējas un jomas uzlabošanai franču vīna nozarē. Tas arī ļāva uzsvērt nepilnības franču vīnā un sniegt ieteikumus uz ko jāpievērš uzmanība, lai varētu kļūt atkal konkurētspējīgiem un panāktu jaunās valstis ar labāku sniegumu pasaulē. : The French wine has been one of the leading economy industries over the years; the reason of its successful has come from his history, diversity of grapes, consumer habits and the French heritage. However, this French sector, today, know a worrying decline since the globalization of the market to the entry of new competitors called the New World producers. The present paper provides an overview of the wine market in his new global context and continues on a comparative analysis of French wines face the new world wines. The study of competitiveness, interviews and surveys helps to understand the future risks, the opportunities and the areas for improvement in French wine industry. This allowed highlighting the weaknesses of French wines and provide recommendations will have to focus on in order to be competitive and catch-up those New World countries with better world performance.