Patērētāju interešu aizsardzība tirgus ekonomikā
Autor
Osipova, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šembelis, Reinis
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Aplūkotā Bakalaura darba tēma ir „ Patērētāju interešu aizsardzība tirgus ekonomikā ‘’, kas paredzēta Latvijas patērētāju interešu aizsardzības izpētei un pilnveidošanai. Darbs sastāv no četrām nodaļām, kurās ir izpētītas patērētāju tiesības, apskatīti patērētāju tiesību praktiskie aspekti, aprakstītas valsts iestāžu, funkcijas un uzdevumi, kurās patērētāju tiesību pārkāpuma gadījumā patērētājs ir tiesīgs griezties pēc palīdzības. Bakalaura darbā ir atspoguļoti anketēšanas rezultāti, kuru mērķis bija uzzināt un apkopot Ludzas rajona iedzīvotāju viedokļus, zināšanas līmeni un pieredzi patērētāju tiesību aizsardzības jomā.
Autore vēlas pierādīt, ka patērētājs nav bezspēcīgs Latvijas tirgū, patērētājām jāzina savas tiesības, jābūt informētam, kā patērētāju tiesību pārkāpumu gadījumos patērētājus aizsargās.
Bakalaura darbā apjoms ir 72 lapas. Tas sastāv no 4 nodaļām, kurās ietvertas 11 tabulas, 22 attēli, 3 pielikumi un 24 bibliogrāfiskie avoti
Atslēgvārdi: patērētājs, aizsardzība, tirgus ekonomika, tiesības. The theme regarded in this bachelor work is “The protection of consumer favour in market economy”, which is provided to explore and improve the protection of consumer favour in Latvia. The work consists of four chapters, where is explored consumers rights, overlooked the practical aspects of consumers rights, described functions and tasks of governments institutions, where in the case if consumer rights are contravened, the consumers are allowed to fulminate for help. The results of questionnaires also are reflected in this bachelor work, which aim was to get to know and to codify the opinion, knowledge level and experience of population in Ludza city in the field of protection of consumer rights.
The author wants to prove, that consumers are not powerless in the market of Latvia, that they must know their rights and be informed, how to protect themselves if needed.
The size of bachelor work is 72 pages. It consists of 4 chapters, where 11 charts, 22 pictures, 3 additions and 24 bibliographical sources can be founded.
Key words: consumer, protection, marked economy, rights.