Redzes asuma un kontrasta pētījumi miglas kamerā
Author
Mankus, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Cikmačs, Pēteris
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs uzrakstīts latviešu valodā datorsalikumā uz 47 lapaspusēm. Tas satur 36 attēlus, 4 tabulas, atsauksmes uz 13 literatūras avotiem.
Darba mērķis izveidot redzes asuma un redzes kontrasta mērījumiem atbilstošu miglas kameru ar stabiliem un vienmērīgiem miglas apstākļiem un veikt redzes asuma un kontrasta mērījumus ar dažādām optikas tirgū šodien lietojamām krāsotajām un dzidrinātajām briļļu lēcām miglas apstākļos pie samazināta, krēslas apstākļiem atbilstoša apgaismojuma.
Rezultāti: Izmērīts redzes asums atkarībā no miglas intensitātes. Veikti kontrasta redzes mērījumi miglas apstākļos.
Secinājumi:
1.Izveidotā miglas kamera nodrošina vienmērīgus miglas apstākļus;
2.Kalibrēta spožuma iPad monitors nodrošina kontrasta jūtības mērījumus pēc Peli-Robson tabulas;
3.Ar tumšajām krāsotajam lēcām kontrasta redze miglā sliktāka
4.SeeCoatBlue labākā lēca tirgū
Atslēgas vārdi:Migla The work is written in Latvian and spread out through 47 pages. It contains 36 images, 4 tables, reviews based on 13 literature sources.
The purpose of this work is to create the appropriate fog chamber with stable and steady fog conditions for visual acuity and contrast measurements. Work also carries out the visual acuity and contrast measurements with several slightly collared or clarified spectacles available on today’s market, under foggy circumstances with reduced, adequate for twilight conditions, lighting.
Results: the visual acuity has been measured depending on intensity of fog. The contrast visual measurements under foggy circumstances have also been carried out.
Observations:
1.Constructed fog chamber ensures an even fog conditions;
2.Calibrated luminance IPad monitor ensures the contrast senility measurements according to Pelli-Robson figure;
3.With darker collared lenses contrast vision gets worse at fog
4.SeeCoat Blue best in market
Key words: Fog.