Integrēta pieeja lidostu un apkārtējo teritoriju plānošanā - starptautiskās lidostas „Rīga” piemērs
Autor
Veiss, Ronalds
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šķiņķis, Pēteris
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Lidostu attīstība, to pieaugošais ekonomiskais potenciāls un izplešanās ārpus žoga lidostu un to apkaimju plānošanu padara par sarežģītu procesu. Lidostas kļūst par vietām, kur globālā tirgus intereses satiekas ar vietējām un rezultātā rodas dažādas konfliktsituācijas. Spriedzi pastiprina arī kopīgas attīstības stratēģijas trūkums lidostai un apkārtējām teritorijām. Lai veiksmīgi pārvaldītu turpmāko izaugsmi, ir vajadzīga ne tikai vienota telpiskās attīstības stratēģija, bet nepieciešama arī pieeja reģionālai pārvaldībai lidostu reģionos kopumā.
Darba mērķis ir maģistra darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus integrētai pieejai Starptautiskās lidostas „Rīga” un tās apkaimes teritoriju plānošanā.
Maģistra darbs ir latviešu valodā un sastāv no viena sējuma. Sējumam ir 2 pielikumi. Sējuma teksta daļa sastāv no ievada, 5 nodaļām, secinājumiem, 61 attēlu, 3 tabulām un izmantotās literatūras un avotu saraksta, kopā 90 lapas.
Atslēgas vārdi: lidosta, lidostas apkaime, telpiskā plānošana, integrēta plānošanas pieeja, reģionālā pārvaldība The development of airports and their rising economical potential and expansion outside the fence turns airport and surrounding area planning into complicated process. Airports become the places where global market and local interests meets generating various conflicts. Tension is increasing because of lack of common development strategy for the airport and surrounding area. However, not only common strategy for spatial development is needed to manage future growth, but also a regional governance approach for airport and surrounding area is necessary.
Master's thesis aim is to develop proposals for an integrated approach to Riga International Airport and surrounding area planning.
Master's thesis is written in Latvian language and consists of 1 volume and 2 appendices. Volume total amount of 90 pages consists of an introduction, 5 chapters, conclusions, 61 images, 3 tables and the bibliography and list of sources.
Keywords: airport, airport surrounding area, spatial planning, integrated planning approach, regional governance