Rakstīšanas prasmes attīstīšana vidusskolā
Author
Grebneva, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā diplomdarbā aplūkotas rakstīšanas problēmas valodas mācīšanā, motivācijas nozīme un dažādu rakstīšanas metožu pielietojums. Kad skolēni mācās rakstīšanas prasmes, viņi iegūst arī zināšanas par valodas apguvi ar dažādu mācīšanas veidu un paņēmienu palīdzību.
Šī diplomdarba mērķis bija izpētīt problēmas rakstīšanā un noteikt efektīvus paņēmienus, kā ar daudzpusīgu mācīšanas un mācīšanās prasmju metožu palīdzību motivēt studentus rakstīšanai.
Lai izzinātu un analizētu visbiežāk sastopamās problēmas rakstīšanā, tika izvēlētas kvantitatīvās un kvalitatīvās pētīšanas metodes skolēnu zināšanu pilnveidošanai par eseju rakstīšanā nepieciešamajiem svarīgajiem paraugiem.
Skolēni veica uzdevumus rakstīšanas prasmes uzlabošanai: atbilstošo saistvārdu lietošanā, organizācijā, plānošanā un melnrakstu sagatavošanā, rakstot esejas vidusskolā.
Veiksmīga rakstīšana ir atkarīga no daudziem faktoriem: skolēnu motivācijas darbam, vārdu un saistvārdu zināšanas, rakstīšanas procesa sastāvdaļu organizācijas, labošanas ietekmes un skolēnu rakstīto darbu izvērtēšanas. Problems of writing in the language learning, the role of motivation and use of different writing approaches have been inspected in the diploma paper. When students acquire writing skills, they also get the knowledge of language acquisition through different teaching ways and techniques.
The purpose of the present paper was to examine problems in writing and define the effective tools to motivate students in writing through diverse teaching and learning writing skills methods.
Quantitative and Qualitative methods of research were chosen to find out and analyse the common problems in writing for improving students’ knowledge of necessary patterns which have importance in writing essays.
Students have done activities for improving writing skill: the appropriate use of linking words, organisation, planning and writing drafts in writing essays at secondary school.
Successful writing depends on many factors: students’ motivation in work, the knowledge of vocabulary and linking words, organisation of subprocesses in writing process and effects of correction and evaluation of students’ written work.