Uzņēmuma "Sixt"reklāmas saukļu valodas īpatnības
Author
Runeca, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Uzņēmuma “Sixt” reklāmas saukļu valodas īpatnības” mērķis bija analizēt uzņēmuma “Sixt” reklāmas saukļu valodas īpatnības, lai atbildētu uz izvirzīto pētniecisko jautājumu: Kādas ir uzņēmuma “Sixt” reklāmas saukļu sintaktiskās, leksiskās un stilistiskās iezīmes? Autore pielietoja reklāmas diskursa teoriju kontrastīvās analīzes metodi un izvēlēto reklāmas saukļu diskursa analīzes metodi. Analīzes rezultāti parādīja, ka “Sixt” reklāmas saukļos ir izmantotas tādas sintaktiskās iezīmes kā īsi teikumi, sarunvalodas teikumi, teikumi pavēles izteiksmē, jautājumi, tādas leksiskās iezīmes kā īpašības vārdi, darbības vārdi, lietvārdi, vietniekvārdi, negatīvās formas. Dažādas stilistiskās iezīmes, piemēram, vārdu spēle, sarunvalodas frāzes, kalambūrs, metaforas, ritms, atskaņas, asonanse, aliterācija un atkārtošana ir izmantotas. Sintaktiskās, leksikās un stilistiskās iezīmes ir pielietotas, lai uzsvērtu noteiktas produkta īpašības, humoristiskam vai ritmiskam efektam, klienta uzmanības pievēršanai, oriģinalitātei, unikalitātei un lai reklāma paliktu atmiņā.
Atslēgvārdi: diskursa analīze, reklāmas saukļu valoda, “Sixt” reklāmas sauklis, sintaktiskās iezīmes, leksiskās iezīmes, stilistiskie līdzekļi The goal of the Bachelor Thesis “Language peculiarities of “Sixt” advertising slogans” was to analyse the language peculiarities of company “Sixt” slogans in order to answer the research question: What are the syntactic, lexical and stylistic features of company “Sixt” slogans? The author applied the method of contrastive analysis of advertising discourse theories and the method of discourse analysis of the selected advertising slogans. The results of the analysis showed that “Sixt” advertising slogans contain such syntactic features as the use of short sentences, colloquial sentences, imperative sentences and questions; such lexical features as adjectives, verbs, nouns, personal pronouns and the use of negative forms. Various stylistic features, e.g. word play, colloquial phrases, pun, metaphors, rhythm, rhyme, alliteration, assonance, repetition are used. The syntactic, lexical and stylistic means are used to emphasise certain product qualities, to achieve a humorous or rhythmical effect, to draw the customers’ attention, for the purpose of originality, uniqueness and for the advertisement to be memorable.
Key words: discourse analysis, language of advertising slogans, „Sixt” advertising slogan, syntactic features, lexical features, stylistic means