Ārpus šķirkļu saraksta iekļautie pielikumi angļu mācību vārdnīcās
Author
Plaude, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Tika analizēti un salīdzināti ārpus šķirkļu saraksta iekļautie pielikumi četrās mācību vārdnīcās. Pētījuma mērķis bija noteikt komponentus, kuri parasti tiek iekļauti vārdnīcas sākumdaļā, vidusdaļā un beigu daļā un pētīt, kuras no izvēlētajām vārdnīcām ir vizuāli vispievilcīgākās, kurām ir vislabākā struktūra, kuras ir lietotājdraudzīgas un atšķirīgas iekļautās informācijas ziņā.
Lai iegūtu atbildes uz galvenajiem pētījuma jautājumiem, kvalitatīvā pētījuma metode tika izmantota un tika veikta aprakstoša un salīdzinoša analīze ārpus šķirkļu saraksta iekļautajiem pielikumiem.
Četru vārdnīcu analīze tika veikta balsoties uz iepriekš noteiktiem kritērijiem. Analīze palīdzēja noteikt ārpus šķirkļu saraksta iekļautos pielikumus, kas parasti tiek iekļauti mācību vārdnīcās, kā arī tika analizēts izkārtojums, funkcijas, struktūra un vizuālais noformējums.
Atslēgvārdi:ārpus šķirkļu saraksta iekļautie pielikumi, vārdnīcas sākumdaļa, vidusdaļa, beigu daļa, mācību vārdnīca, vārdnīcas lietotājs. The outside matter components of four contemporary learners’ dictionaries were analysed and compared. The purpose of this study was to establish the components that are typically included in the front, middle and back matters and to study which of the dictionaries is the most visually attractive, which has the best structure, which is the most user-friendly and diverse in information.
In order to find answers to the main research questions, qualitative research method was applied and descriptive and comparative analysis of the outside matter components was performed.
The analysis of the four dictionaries was performed according to a set of criteria. With the help of the analysis, it was possible to determine the outside matter components that are typically included in learner’s dictionaries, also the layout, function, structure and visual presentation were studied.
Key words: the outside matter, the front, middle and back matter, learner’s dictionary, the dictionary user.