Starpkultūru kompetences loma parrunu stratēģijā
Author
Sovane, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Starpkultūru kompetences loma pārrunu stratēģijā”. Tēma ir izvēlēta ar mērķi izpētīt starpkultūru kompetences lomu pārrunās un pierādīt hipotēzi, ka starpkultūru kompetence palīdz starptautiskajiem menedžeriem starpkultūru pārrunās. Šajā pētījumā autors ir veicis teorētiskās literatūras apskati un tā saistību ar pētījumu, kas ir veltīts starpkultūru kompetences lomai pārrunu stratēģijā. Empīriskajā pētījumā ir novadīta aptauja un intervijas starptautiskā menedžmenta jomā, kas ir saistītas ar pašu tēmas izpēti, kam sekoja datu analīze, konstatējumu diskusija, pētījuma rezultātu apkopojums.
Pētījuma rezultāti ir pierādīta hipotēze, ka starpkultūru kompetence palīdz starptautiskajiem menedžeriem starptautiskajā pārrunu procesā, kā arī starptautiskie menedžeri ir secinājuši, ka starptautiskās pārrunas ir sarežģīts process un tādējādi iesaka stratēģijas kā starpkultūru kompetence palīdz starpkultūru pārrunās.
Atslēgas vārdi: starpkultūru pārrunas, starpkultūru komunikācija, starpkultūru kompetence, uztvere, starptautisks menedžments. The bachelor thesis is “Role of intercultural competence in negotiation strategy”. The thesis is chosen with a purpose to research the role of the intercultural competence in the negotiations and prove the hypothesis that intercultural competence helps international managers in the intercultural negotiations. For the current research the author has made the review of the theoretical literature and its relation to the study of intercultural negotiation process and the role of intercultural competence in negotiation strategy. In the empirical research are conducted questionnaires and interviews in a field of international management related to the study, followed by the analysis of the data and discussion of findings, summary of the research results. The result of the research is proved hypothesis that intercultural competence helps international managers in negotiation process and that international managers find the intercultural negotiation complicated and suggest the strategies how intercultural competence helps to succeed in the intercultural negotiations.
Key words: intercultural negotiations, intercultural communication, intercultural competence, perception, international management.