Lasīšanas prasmju un stratēģiju attīstīšana skolēniem ar vidēja līmeņa angļu valodas zināšanām
Author
Romašenoka, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Baiža, Ilze
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis bija noteikt mācīšanas prasmju un stratēģiju apgūšanas nozīmi mācību procesa norisē un pierādīt, ka šo prasmju integrācija un trenēšana klasē ir efektīvs mācību paņēmiens. /Mācīšana vidējā līmeņa angļu valodas zināšanām/.
Metodiskās literatūras un teorētisko avotu, kas attiecas uz lasīšanu kā vienu no svarīgākajām valodas prasmēm un stratēģijām, izpētīšana dod iespēju apzināties lasītā teksta izpratnes svarīgumu, lasīšanas motivācijas nozīmi, skolotāja nozīmi lomu lasīšanas tekstu un kritēriju izvēlē un lasīšanas prasmju un stratēģiju svarīgumu mācību procesā.
Diplomdarba tēma „Lasīšanas prasmju un stratēģiju attīstīšana skolēniem vidējā līmeņa angļu valodas zināšanām” tika pamatota ne tikai teorētiski, bet arī izmantojot pētījuma rezultātus. Pētnieciskā darba teorētiskā daļa tika veikta ar „case study” palīdzību kā svarīgāko pētniecisko metodi, ar anketēšanu, lasīšanas prasmju un stratēģiju pilnveidošanu mācību stundās, ar testiem, kontroldarbiem, kā arī novērojot skolēnu kontrolgrupu 2007./2008. mācību gada laikā.
Pētījumi pierādīja, ka regulāra lasīšanas uzdevumu izmantošana uzlaboja skolēnu lasīšanas meistarību un rezultātus. Iegūtie rezultāti ir apkapāti un grafiski atspoguļoti diplomdarba pielikumā. diplomdarba pētījumu hipotēze ir pierādīta. The diploma paper was written in order to state the role of teaching and mastering reading skills and strategies in developing learners’ reading comprehension and to prove that the integrating and training these skills and strategies in the EFL classroom is an effective way of the teaching/ learning process at Pre - Intermediate level.
The study of the methodological literature related to reading as one of the important language skill and the theoretical sources on reading skills and strategies reveals the importance and purposes of reading comprehension, the role of motivation in developing reading, the significant role of the teacher, the criteria in selecting reading texts and the advantages of using reading skills and strategies in educational process.
The theme of the diploma paper Developing Reading Skills and Strategies at Pre- Intermediate Level was based not only on the theoretical literature but on the results of the research authors’ research.
The research was focused on a case study as the main research method, it included designing and administration of questionnaires, the training reading skills and strategies in the classroom, and was complemented by observation of a target group of learners during school year 2007/2008. The research has shown that using reading skills and strategies in practice, the results achieved in reading comprehension have significantly improved. They have been regularly summed up and presented graphically in the paper.
Consequently, the hypothesis of the research has been proved.
Key words: reading skills and strategies; instructions; motivation; the role of the teacher; training; case study; questionnaires and pedagogical observation; progress in reading.